Gå til innhold

Sjefen har gjort stort overtramp! Hjelp meg...

elly belly

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som kontormedarbeider med vekt på økonomiansvar og er en av fire ansatte i administrasjonen. Siden januar har jeg vært sykmeldt pga. svangerskapskvalme. Nå er formen på bedringens vei så i dag ringte jeg sjefen og sa at jeg kunne komme tilbake på jobb på mandag. Vel og bra...

... MEN!

Så fortalte han meg at grunnet sykdom hos 1 av våre to selgere så skulle han nå ansette en selger til. Og det vil si at får et kontor for lite. Ergo så skal da jeg - som den medarbeideren med lengst ansinitet - bli kastet på gangen og mister kontoret mitt mot å måtte sitte i sentralbord. Jeg skal ha de samme arbeidsoppgavene som før, men siden hovedsentralen da vil ligge hos meg blir jeg også degradert til sentralborddame. Noe jeg begynte som i bedriften for 12 år siden!

Alt dette har blitt avgjort i den tiden jeg har vært borte og jeg har hatt null bestemmelsesrett eller innsikt i dette og kan ikke hjelpe for at jeg tenker at dette skjer fordi jeg er gravid. Jeg blir jo borte i ett år fra sommeren av, så da kan jeg like godt degraderes liksom...

Jeg skal innom på fredag og da skal jeg konfrontere han med dette. Men vil gjerne ha synspunkter på dere om dette. Er lei meg og skuffet over å bli behandlet på en slik råtten måte etter så mange års erfaring og slit.

Fortsetter under...

Jeg synes dette høres ut som et gedigent overtramp mot deg jeg,og betviler på at denne sjefen din kan gjøre slik uten videre...Dere har vel vernetjeneste/tillitsvalgt om dere er en bedrift av litt størrelse?Er du organisert?I så fall kanskje en ide å ta kontakt med organisasjonen din..Uansett om jeg ikke kan hjelpe deg så mye nå,så hjelper jeg til med en dytt på innlegget ditt...I fall der er noen der ute som har erfaring på området !

Ikke gi deg li-li*.Stå på kravene dine!

Klem fra