Gå til innhold

Trenger litt hjelp her.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har 50% stilling i en bokhandler. Men da en annen ansatt også er gravid og 50% sykemeldt tar jeg hennes vakter i tillegg. Dette er jo en fordel for meg da jeg vil få mer utbetalt i fødselspenger. Men nå som jeg er 27 uker på veg, kjenner jeg at det fort blir for mye arbeid for meg. Er plaget med bekkenet og kynnere. Men sykemelder jeg meg 50 % foreksempel mister jeg disse ekstra pengene... Vet helsa er viktigere, men det må nå finnes en gunstigere løsning for meg. Spørsmålet er da hvis jeg sykemelder meg 100% nå, regnes fødselspengene da 6 mnd, 3 mnd eller 3 uker fra det tidspunktet jeg sykemelder meg fullt. eller regnes det som før fra jeg i hovedsak skal ut i permisjon??

Håper dere skjønner spørsmålet mitt..

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg skjønte helt spørsmålet, du får bestemme om jeg har svart ok...

Jeg har lest at det er noe ulike prosedyrer for dette. Jeg har fått beskjed om at jeg skal sende inn lønnslipper fra hele min tid på jobben. Jeg jobber gjennomsnittlig 50%, men til tider jobber jeg litt under det og andre perioder jobber jeg nesten fulltid. Av og til regner NAV gjennomsnittet av hva du har tjent og dette er det du får i foreldrepenger. Av og til tar de de månedene du har tjent mest, og lar de være representative for dine utbetalinger. Skal ikke spille noen rolle om du er sykemeldt, men dere har kanskje noen prosedyrer for det på arbeidsstedet? Om de ekstra 50% du jobber nå ikke er i kontrakten din e.l.? Ellers er de ok på NAV - de svarer på mail om tur ned dit + kø ikke frister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...