Pinguuu Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hva er normalt? Legen ringte å sa at jeg hadde gått fra 26-10 i dette svangerskapet. Tok en test i begynelsen og en nå, er i uke 37. Spiser på sterke jern pillere hver dag fra starten av, hvorfor synker det da??
alleminesmå Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Mit jernlager har også synket til tross for jerntabletter. Legen forklarte det med at prøven ofte viser litt feil i siste del av svangerskapet pga økt blodmengde i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Nedre grenseverdi for ferritin er 12. Jeg selv har vært nede i 5 og siden jeg reagerer på jernpreparater så fikk jeg jernsprøyter for å få opp lageret samt Hb. Det er normalt at lagrene våre synker siden babyen forsyner seg av vårt blod. Derfor er det viktig for oss å tilføre enda mer "krutt"!
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Ferritinverdiene mine har ligget mellom 5 og 7 de siste 10 årene (målt i tre svangerskap). Vet jo at det er lavt, men har i hvert fall ingen form for ubehag av det:-) Har tatt jern "litt sånn sporadisk", orker ikke disse sterke jernpreparatene. I dette svangerskapet har de faktisk ikke målt jernlageret. Bor i USA, og her sjekkes jernlagrene bare dersom hemoglobinverdien går ned, og den har i hvert fall holdt seg fin.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Er du over 10, så trenger du ikke tilføre jern har jeg blitt fortalt. Så lenge du ikke er svimmel og slapp selvsagt. Normalt at det går så lavt i svangerskapet. Selv ligger jeg på 9,8 nå, og fikk anbefalt en tablett annenhver dag.. Dette for at en lettere skal komme seg på føttene etter fødselen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå