Galskapens overhode Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Er det nødvendig med en legesjekk etter SA i uke 5??
carina og *jentegullet* Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 ja d er nok lurt og sjekke hcg....så ikke kroppen tror at du fortsatt er gravid...
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 hvis du har blødd ut alt (dvs at blødningen stopper etter 5-10 dager) så er det ikke behov for noen ettersjekk. men hvis blødningene ikke forsvinner og smertene ikke avtar, så må du til lege. da kan det sitte igjen rester i livmoren som kan føre til både økt produksjon av hcg og infeksjoner. Vær konservativ med å starte med sex igjen. Man skal være 110 prosent sikker på at man er ferdig å blø. dette også pga infeksjonsfare. så lenge du blør er det åpent sår i livmoren. jeg hadde sett det ann mot slutten av uka. blør du fortsatt like mye da, så er det lurt å ta en ul for å sjekke om du har rester. men hvis det kommer mange og tette klumper, som etterhvert avløses med vanlig rødt blod, så er nok alt i orden. Kroppen ordner nesten alltid opp selv når man har en sa så tidlig. Var utrolig trist å lese om at du mistet nå. hadde så veldig håpet at jeg tok meg av den derre "ulykkesprosenten" fra uke 7. men er desverre flere av dere som har mistet trenger du å snakke, eller lurer på noe, så er det bare å send meg post. Har desverre mer erfaring med dette enn jeg skulle ønske klem
Galskapens overhode Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2007 Slik jeg har forstått det var jeg minst 5 uker på vei.. Oppdaget plutselig.. og plutselig borte. Aner ikke når spiren kunne flyttet inn.. Blødde flere ganger januar og tidlig februar. Skal se an situasjonen. Akkurat nå er jeg så trist og lei at jeg vurderer å utsette praksis jeg skal ha om 5 dager, til neste skoleår. Ble helt knekt..
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Uff, om ikke annet så skjønner jeg virkelig hvordan du har det. Er utrolig vanskelig når dette skjer. Men du.. det er ikke nødvendigvis helt over ennå. Det er flere som opplever at 2 egg blir befruktet, men så går det ene til grunne. Du kan jo rinmge legen din og få en rekvisisjon til inv. ul eller dra på legevakta. Det er gratis når det er svangerskapsrelater. Er vel egentlig like greit å gjøre det med en gang, så vet du helt sikekrt hva du står ovenfor. Sikker på at du burde utsette praksisen? Det er ikke godt å ha for mye tid til å tenke heller. Jeg sykemeldte meg etter første sa, men blei gal av å gå hjemme. Var utrolig mye bedre å komme seg ut blandt folk, få litt nye impulser, snakke, le og være litt aktiv. Vet dette høres helt usansynlig ut nå, men for hver dag som går, så kommer du til å føle deg litt bedre. Eneste man kan trøste seg med er at naturen selv har ordnet opp, og at det ikke var ment to be. Dere får flere kjangser, og så fort du er ferdig med blødningene kan dere starte om igjen. Bruk tid på hverandre, og plei kjerligheten og forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå