apollo71 - har fått gutt Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jeg var fullgått 31 uker på mandag og jeg var inne på sjukehuset pga mageplager. De tok en full sjekk av babyen og de kom frem til at han nå låg 24% over vekstkurven. De sa at jeg må inn til ny vekstkontroll og vurdering om jeg evt skal bli satt i gang før termin. Noen andre som har fått denne beskjeden i fullgått uke 31 og evt hva har resultatet blitt ved fødsel?? Noen som er blitt satt i gang før termin og evt hvor tidlig? Setter stor pris på svar for dette bekymrer meg litt.
2_TETTE Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Jeg ble ikke satt i gang før 12 dager på overtid...og enda da gikk det ikke...De visste baby var stor men mente det skulle gå fint.. Hehe...det gikk ikke og etter 3 døgn med rier ble det hastekeisersnitt på meg. Han veide 4,9kg..ingen smågutt akkurat.... Så ville ha blitt satt i gang føøøør termin for å si det sånn. Men uansett så får jeg så store barn at denne gangen skal jeg heldigvis ha planlagt keisersnitt....
apollo71 - har fått gutt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2007 Oy nei det var ingen smågutt nei. Fikk du noen beskjed før termin om at det ble en stor gutt? Det er nå bra at du får planlagt ks da når barna blir så store :-) Jeg skal inn for en slik glukosetest i morra og er spent på hva den viser. Jeg håper at når jeg skal inn til ny kontroll at jeg får samme legen som jeg var hos på mandag for han er bare så koselig og flink.
MorT-3gutter Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Jeg skal på vektestimering i morgen, og gruer som bare det. Forrige barnet jeg fikk ble målt til å være ca. 10% større enn gjennomsnittet samme dag som han ble født. Han var 4740 og 55 cm. 10% større ????? My as......... Nå er jeg enda større og gruer for en fødsel med en unge på over 5 kilo. Jeg vil ha KS, orker ikke å gå gjennom en knallhard fødsel til fordi de ikke klarer og måle barnet riktig. Lurer på om jeg skal ta med ei venninne i morra, mannen slipper ikke fra jobb. Har ikke så lyst til å "krangle" helt alene. Blæææææh, hvorfor får noen av oss så jæv..... STORE barn. Jeg har jo ikke lagt på meg mer enn 2 kilo fordi denne ungen stjeler alt jeg spiser. Huff, dette ble veldig sytete, men jeg er utslitt (har 2 barn fra før), sover ikke om natta og så gruer jeg for denne helvetes fødselen.
apollo71 - har fått gutt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2007 Det blir nå spennende å se hva estimeringen blir i morra da. Jeg og har to barn fra før. Den første en gutt veide 3840 gr og var 56 cm når han kom 8 dager før termin. Han måtte vi ta med ks for han kom ikke ned i bekkenet. Og så har jeg en jente og hun veide bare 3380 og var 48 cm når hun kom til verden med et skudd på vanlig måte. Så det ble et lite sjokk når jeg fikk beskjed om at dette blir en stor gutt som kommer og at han ligger så mye over normalen. Jeg håper for din del at du kommer til en snill og forståelsesfull lege/jordmor i morra som forstår deg og tar hensyn til dine følelser. Når har du termin? Jeg har 2.mai.
godiva med 3 gull Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Fødte sist en jente på 4900 og 55 cm. Ble da satt igang 3 uker etter termin. Fikk beskjed av legen jeg hadde da at det var viktig med skikkelig oppfølging ved senere svangerskap for å bli satt igang før termin. Helst når barnet var rundt 4 kg. Har nå termin imorgen.. barnet er over 4 kg, og har time til overtidskontroll neste onsdag - 1 uke over termin Stor forskjell hva legene mener rundt omkring.. Hadde ikke noen enkel fødsel sist, så får se neste uke hva de har tenkt å gjøre.. Vil IKKE ha ks.
fjolls Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 HUsk at leger og kan ta feil....med snuppa fikk jeg beskjed om at hun var 11% over gjennomsnittet, ut kom ei lita jente på 2810gram 3 dager før termin. De bommet med ca 1 kg.
apollo71 - har fått gutt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2007 Hei godiva. Får håpe at det starter av seg selv denne gangen da. Jeg foretrekker heller ikke ks. Jeg ser det at det er forskjell på hva legene sier rundt om kring. Jeg har ikke født store barn før så det er sikkert derfor jeg ble litt redd når jeg plutselig får en slik beskjed. Jeg er glad for å bli fulgt opp i hvert fall Ønsker deg lykke til :-)
apollo71 - har fått gutt Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2007 Hei Linda Ja jeg er klar over at leger kan ta feil. Men jeg syns det er veldig greit at man er obs på dette og at man har muligheten til å bli satt igang hvis det skulle vise seg at babyen blir stor. Jeg har et bekken som er helt umulig og bein som jeg knapt klarer å gå på så jeg ser ikke for meg å føde en baby på snart 5 kg. Skal bli spennende å se utviklingen videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå