Gå til innhold

Har dere vært mye ute alene uten babyen`?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg ut sammen med barselgruppa et par timer på kvelden. Det er andre gangen jeg er borte fra snuppa og pappa skal passe henne. Har inntrykk av at alle på barselgruppa er ofte ute uten babyen. Personlig synes jeg det er koselig å være sammen med henne på kvelden eller andre tider på døgnet jeg! Tar henne ofte med ut, men da på ting som egner seg for henne.

 

Hva med dere? Har dere vært mye ute uten babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært mye ute uten Simen, men det tar seg nok betraktelig opp nå når vi har flytta "hjem". ikveld skal jeg bl.a på håndballtrening! Det blir artig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uten henne en time to-tre ganger i uka når jeg trener. Ellers har jeg vært uten henne en kveld og halv natt når vi hadde innflytningsfest, og 3 timer i går da jeg var på teater med mamma.

Skal prøve å bli litt flinkere å gjøre noe alene, merker jeg savner det etter å ha vært inne med to barn i snart tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noe særlig uten småtten nei..

Det har værtet par symøter, da har jeg reist etter han har lagt seg. Han har vært veldig avhengig av puppen og hatt vondt for å sove, nå bedrer det seg så da kan jeg farte litt mer :o) Men jeg trives jo så godt med å være sammen med han at jeg ikke har behov for barnevakt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har håndballtrening to ganger i uken + kamper, men mesteparten av det er jo etter at Sigurd har lagt seg. Dvs at jeg kanskje drar ut kvart på seks og han legger seg halv sju. Ellers blir det jo litt venninnekvelder, litt ut på byen, osv, men det er jo mye mindre enn før. Men for all del, jeg har nok en del "fri" og føler egentlig at jeg får vært med på det jeg har lyst til, men lysten til å dra ut har jo endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ute en kveld i uka/hver annen uke. Karsten legger seg jo så tidlig, så jeg bruker å avtale å treffe folk etter leggetid. Ulempen er at han i en periode nå har våknet på kvelden for litt påfyll til puppen, men de kveldene jeg har vært borte så har byssing og smokk fungert greit det. Så kanskje han ikke egentlig har hatt så behov for det påfyllet som jeg har trodd. Nå som jeg ikke jobber så har jeg jo god tid til sosiale aktiviteter på dagtid. Mange av mine venninner jobber turnus, så de har anledning til å treffes til lunsj. Kjempepraktisk! Så jeg er mer sosial enn noensinne, samtidig som jeg koser meg masse med å være hjemme på kveldstid. Mannen min og jeg har nemlig fartet mye i vår tid og en av de tingene vi gledet oss mest til med å få barn var å ha en "unnskyldning" til å være mer hjemme!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hver dag ca 1-2 timer da jeg trener. ellers blir det cafe med venner av og til.

er lite ute på byen! savner det heller ikke. men artig en gang i blandt.

vi har alle besteforeldrene her. så mange som vil passe!

men gjør helst aktiviteter etter hun har lagt seg. vil jo være mest sammen med henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, jeg er borte alt for mye føler jeg nesten selv!

 

Har begynt å studere igjen nå etter jul, mens pappaen er hjemme i permisjon med Synne. Sitter på universitetet og jobber med den forbaska masteroppgaven fra 9-15 daglig.. Prøver å begrense det så det ikke blir enda lengre dager, men er tøft nok likevel! Sliter med dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør, enten for Synne, for oppgaven, for husarbeidet eller for pappan... Men mest Synne. Merker det blir litt ekstra kosing de få timene fra jeg kommer hjem før hun legger seg!

 

Men så spiser hun jo nattpupp 4-5 ganger hver natt, så vi tar igjen litt kos da i stedet:) Med neste unge skal jeg være hjemme myyyyye lenger! Men er jo veldig fint for pappan at vi har muligheten til å dele permisjonen mellom oss da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært endel uten babyen.. men det er fordi jeg innimellom tar med meg den største jenta mi på steder slik at vi får tid alene bare vi to.. så blir kanskje litt anderledes om man har flere barn?

 

helt alene tid har jeg VELDIG lite av.. de få gangene jeg har det er det veldig deilig å komme seg litt ut alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...