Gå til innhold

Akkurat kjøpt teppegolv


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ihugga imot teppegolv og hadde sagt at jeg aldri skulle ha det, men nå har jeg slitt så voldsomt med iskalde golv i første etasjen... Har en leilighet på to etasjer og nede er det et sov, kjøkken, gang og bad. Og under meg er det kaaaalde boder.. Undersøkte litt om både varmekabler og varmeteppe til å legge under laminaten, men det kommer fort opp i ca 50 tusen og da må jeg ta opp lån.. Så nå har jeg bestilt heldekkende teppe i ordentlig ull, med skikkelig isolering under... Og på kjøkkenet har jeg kjøpt et slikt stoooort tyrkisk teppe på 2*3m som jeg legger ullfilt under... Da kan Emma leke på golvet og vi får det litt varmere her hos oss... Og så legges det løst oppå, så laminaten ligger jo under så ikke noe problem å fjerne... Og så investerer jeg i varmekabler når jeg engang får somlet meg til å pusse opp kjøkkenet.. Tror det skal bli bra og gleder meg til varme golv... (Emma har jo akkurat hatt sin 4 forkjølelse så da blir man litt stresset..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så kjedelig at det er sååå gulvkaldt hos deg. Er glad vi har en nabo (to faktisk) under oss som varmer opp gulvet for oss! :o)

 

Visste ikke at det var så skrekkelig dyrt med disse varmeteppene, fra det jeg hadde hørt så skulle det liksom være så billig. Men da er jo tepper en god løsning nummer to. Fint at Emma får det godt og varmt når hun skal leke! Får håpe hun slipper flere forkjølelser nå!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk, tror det blir den beste løsningen inntil videre, så får jeg finne på en annen løsning på sikt.. Jeg tror ikke selve varmeteppene er så dyre, men jeg må ha noen til å ta opp den gamle laminaten, koble til teppene (og må vist ha nye el-greier også ettersom den kursen jeg har nå nok ikke er sterk nok til å varme hele etasjen) og så legge ny laminat.. kan jo ikke gjøre noe selv.. og de sa at varmeteppene ikke var beregnet til å varme opp rommet, bare golvet, så da må jeg allikevel ha varmeovn virket det som... så då var varmekabler best... som jo er dyrest... men det er bare første etasje som er kald. Oppe har jeg stue og 2 sov og der er det godt g varmt for der varmer jo jeg opp golvet undenfra :) Så der har jeg laminat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...