Gå til innhold

DA KAN JE TRYGD SI HURRRRRAAAA JEG ER GRAVID!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer!

Første svangerskapskontroll er vanligvis mellom uke 8-12.

Du kan jo ringe å bestille time, nå er du vel sikkert allerede i uke 4.

Det anbefales 8 kontroller av friske, gravide kvinner.

Du kan velge om du vil gå til lege eller jordmor eller variere.

Men det er viktig at du umiddelbart starter å ta folat-tabletter dersom du allerede ikke er i gang med det.

Folat er et vannløselig B-vitamin. Den viktigste grunnen til at man anbefaler folat i forbindelse med svangerskap, er at det har vist seg å redusere risikoen for ryggmargsbrokk (nevralrørsdefekt) markant.

Annonse

Hmmmm vet egentlig ikke IKM 27,28 eller 01.mars. Har hatt syklus på 28-30 dager så du kan velge heheheh

Jeg tror jeg fikk symptomer 5 dager etter EL da fikk jeg vonde pupper, og konstant vondt/stikk akkurat som ved EL men verst når jeg skulle legge meg om kvelden. Siste to dager har jeg hatt vondt i nederste del av ryggen midt i mellom rumpeballer :)

Jeg har jo tatt en del tester siden fredag heheeh begynte tidlig og de var positive etter to timer men blanke til å begynne med.

Har også tatt bisolvan slimløsende hostesaft før og noen dager etter EL :) Jeg var ikke til å holde ut i helgen skikkelig kjerring.

I går ble puppene rare og det brune rundt var blitt mye større og JEG HAR ALDRI HATT SÅÅÅÅ STORE PUPPER MANNEN MIN KLAGER IKKE

Gjett om de som produserer disse testene er blitt rike på meg ehehhehe :) og nå har jeg to digitale og to fra babyklar.no og 8 EL tester igjen heheheheh :)

Dette var 1pp så jeg trodde egentlig det skulle ta mer tid men håpet på at det ikke skulle gjøre det :)

Og du da hvor står du nå???

He he! Du kan jo satse på "to tette" barn, så får du brukt de andre testene før de går ut på dato... :-) Men det er vel litt drastisk å la testprodusentene styre fam.planleggigen. he he

Du er heldig som har fått full klaff på 1.forsøk! Jeg har vært like heldig som deg to ganger, men nå sist gikk det dessverre galt i uke 8. Da havna jeg på operasjonsbordet med delvis sprukken eggleder og svangerskap utenfor livmor. Men det er heldigvis veldig sjeldent, så du må for alt i verden IKKE bekymre deg for det!

Nå er jeg straks ferdig med første tantebesøk etter operasjonen for en måned siden, og jeg håper at kroppen min har noen klare egg på lur snart! (Er bare redd for at det skal ta så sinnsykt lang tid denne gangen pga. en eggleder mindre.)

Dere får feire litt i kveld da! Klem

Neida :-) Jeg prøver på nr.2. Har en sønn på 2 år. Du er ikke så gammel synes jeg. Jeg følte meg ung for 2 år siden da sønnen min ble født. Men det henger kanskje litt sammen med hvor "etablerte" venner en har. Jeg har mange venner med lang utdannelse (har selv lang utdannelse), og da er det kanskje naturlig å vente til en er i jobb først.

Jeg vet ikke...

Men for all del. Jeg vet om mange av de jeg gikk i klasse med på grunnskolen som har både to og tre barn...

Vi er jo ganske unge enda da :-)

Annonse

Både jeg og mannen min har lang utdannelser, så kom giftemål, så måtte vi kjøpe hus så gode jobber osv osv.... så kom barn. :)

De fleste vennene våre har barn nesten kun oss men det er ikke forsent ennå

Vi har også prioritet utdanning og hus og giftermål først. Var heldig å bli fort gravid med 1.mann, så jeg var bare 26 da han bli født. Men er litt "desperat" etter å bli gravid igjen akkurat nå kjenner jeg... he he. Jeg får suge til meg litt av babystøvet ditt "tiger baby" :-) Håper det er greit.

Skal du inn på 1.tri du nå da?

Lykke til uansett!

Jeg går ikke noe sted før jeg vet at alle dere er med i 1 term heheheh er blitt såååå glad i dere og bligravid forumet :) Lykke til solstråle :) leste at det var skygge strek hos deg og ta test med morgen urin.

Jeg stod opp 05.30 for å ta test og var oppe kl. 02 men ville ikke tisse hehhehe var redd hcg ville bli borte :)

Takk og jeg er blitt sååå glad at jeg ikke bryr meg lenger om alder. Spurte mannen min i sted om hvordan skal vi klare å bli gode foreldre og han sa at siden alle andre som ikke har det så bra som oss blir gode foreldre så det blir ikke noe fare for det. Dessuten så forgguder jeg barn :) Det er mye rare tanker man får i hodet :)

Da slenger jeg meg på jeg også :):):)

JIPPIAYAYJIPPIJIPPIAY!!!!!!

Herlig tiger baby !!!

Spent jeg og her... tegnene tyder ikke på at jeg skal miste håpet akkurat... det er bare så frd..... lenge til jeg kan finne ut av dette :)

Vet også at jeg kan måtte gå mange dager over IKM før jeg får frem en pos test ( sist 9 dager !)

Hva sa din kjære da - må vel være stolt av svømmerne sine :):):):

Lykke til med spiren og ta godt vare på deg selv :):):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...