Gå til innhold

hofter!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som vet hva det vil si at man kan ha litt vondt eller føler seg sliten i hoftene når det er tidlig i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, det vet jeg... I forrige svanerskapet mitt hadde jeg ufattelig vondt i hofter og nederst på ryggen. Det gjorde så vondt, at jeg ble sykmeldt... Så jeg var sykmeld fra 8.uke av svangerskapet.

 

Men jeg skjønner ikke helt hva du spør om. vil du at jeg skal beskrive smertene, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjennes ut som om hoftene blir tunge og nesten som de utvider seg og vhis jeg er i mye aktivitet så blir jeg sliten i dem

kjenner det litt nederst i ryggen og.

men jeg er ikke så langt på vei.( 4 uker tror jeg eller 8 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likedan, men vet ikke hva det er. Skal til legen i neste uke og tenkte å ta det opp med han. Er litt redd for at jeg begynner å få bekkenløsning. Men det er ikke stikninger og kjempe vondt slik som jeg forestilte meg at bekkenløsning var. Det gjør vondt rundt halebeinet og ut mot hoftene. I natt sov jeg med en pute mellom lårene og det hjalp i alle fall meg til å slappe av mer i hoftepartiet. (er 8 uker på vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det samme men blir bedre av riktig trening. Et par yogaøvelser er suverene og må gjøres hver dag(helst flere ganger for dag) for å lindre og kanskje fjerne symptoma/smertene. Ligg på sidene med hoftene parallellt overfor hverandre og 90 graders vinkel i bena. Løfte benet20-30 cm og repeter(til det brenner i rumpa) på begge sider, rolige bevegelser. Den andre øvelsen heter broen og der ligger du på rygg, fører hælene mot rumpa, knærne peker opp mot tak. Ta tak rundt anklene eller legg armene flatt ned i gulvet og løft sete så høyt opp fra gulvet som du klarer. Bruk kreftene i bena og rumpa for å holde deg oppe og hold stillingen gjerne 2-4 minutt. Blir det tungt kan du ta flere repitisjoner med kortere tid oppe i bro. Utrolig viktige øvelser for bekken og hofteproblem. Men de må gjøres ofte for å ha virkning. Lykke til!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...