Gå til innhold

Sover deres på magen nå?


Gjest

Anbefalte innlegg

Sofie har blitt ekstrem på å snu seg både i våken og sovende tilstand, så snur henne flere ganger om natta tilbake på rygg. Men, hun våkner som regel da, litt slitsomt for begge. Kan jeg bare la henne ligge på magen? Hun ligger jo ikke med hodet ned i madrassen, hun snur seg til siden med hodet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i senga si nei!! Og heldigvis for det!!!

 

Hadde en periode fra hun var født til hun ble 5 mnd der hun kun sov på magen på daglurene sine, var umulig å få til å sove mer enn 10 min på ryggen. Sov heldigvis på ryggen om natta da ihvertfall...

Bruker sånn pose til henne på natta for hun spinner rundt og turner skikkelig uten den!! Og har enda ikke snudd seg over på magen i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi snur seg også i sengen. Etter at jeg har lagt henne om kvelden, hender det at hun "styrer" litt før hun sovner, og da hender det at hun snur seg. Av og til sovner hun på magen, da snur jeg henne tilbake når jeg er og ser til henne. Andre ganger sier hun på en måte fra når hun er klar til å sove, gråter litt, også kommer jeg og snur henne, gir henne smokk også sovener hun. På morgene hender det at jeg hører at hun våkner, for så at det blir stille igjen, da har hun som regel snudd seg på magen og sovnet igjen, hun sover da sjelden lenge, men jeg snur henne ikke igjen da. Hun klarer å snu seg tilbake hvis hun vil, dessuten legger hun seg sånn at ansiktet ligger på siden. Har hørt at det ikke er farlig å la de ligge på magen når de er så store at de greier å snu seg selv og har kontroll på hodet. Men selvfølgelig, jeg oppfordrer henne ikke til å ligge på magen og snur henne dersom jeg ser at hun ligger på magen på natten. Jeg merker også at snuppa liker å ligge på siden, dette er heller ikke så bra når de er helt nyfødte, men nå lar jeg henne gjøre det da hun sover best på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd snur seg i senga selv og jeg snur han ikke tilbake. Han er jo sterk nok til å både snu seg og krabbe rundt i senga, så da får det heller være, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Didrik snur seg i søvne og jeg fikk beskjed av helsesøstra at så lenge han gjør det selv så trenger jeg ikke å snu han. Så jeg slutta med det for han våkna hver gang og sovna ikke før en god stund etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nora kan være trøtt som en dupp ved puppen til kvelden, men når hun kommer på innsiden av sprinkelsengen er det som om det strømmer mer energi til henne, og hun spinner rundt. Jeg lar henne gjøre det, og går inn til henne når hun viser tegn til å ville roe seg. Legger henne på plass igjen, og håper at hun nå vil sovne;-) Det hender da at hun sovner på magen, og da snur jeg henne når hun har sovet en liten stund. Hun snur seg ikke i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker babysafe, så jeg slipper heldigvis den problemstillingen... Men har hørt som flere si her at dersom de klarer å snu seg selv så er det greit at de ligger på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snur seg bare rundt på magen når ho våkner... når ho er trøtt og vil sove vil ho ligge på ryggen.. er glad for det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...