Gå til innhold

Noen som kjenner få bevegelser og ikke har fått noe særlig til mage enda??

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med termin i midten av juli. (20+5 idag)

Men når jeg leser om andres svangerskap, greier jeg ikke kjenne meg igjen hos noen. Synes alle kjenner sterke spark og puff fra babyen på denne tiden, og at magen allerede er stor hos mange... Jeg har kjent noen spark, men det er fortsatt veldig svakt. Og det kan fortsatt ikke ses på magen min at jeg er gravid. Nå skal det sies at jeg har litt spekk fra før da, og jeg kjenner jo at det er hardt under der, men jeg vil at det skal vises NÅ! Kanskje er jeg utålmodig, men jeg har bare så veldig lyst til å føle meg gravid... Er tross alt halvveis i svangerskapet, og har nesten ikke merket noe til den lille der inne.

Fortsetter under...

Jeg kjenner få bevegelser og noen dager ingenting, men på ultralyden i dag forklarte jm at det er fordi morkaka mi ligger foran, så sparkene blir dempet, pluss at foten jo enda er så liten at den ikke klarer å sparke såå hardt. :0) Hun mente at jeg ville kjenne det på utsiden om en tre ukers tid.. Har en liten gravid-mage jeg, da og den vokser stadig littebitt, men er helt på normalen.. Vi er jo alle forskjellige. :0) Er 20+1 i dag ifølge ul.

Ok.. Jeg har også vært på UL, men jeg fikk ikke vite noe om hvordan morkaka låg. Kanskje det er av samme grunn som deg at jeg kjenner såpass lite! Det som er så rart er at jeg i det siste har kjent spark på akkurat samme plassen.. Det er rett under navlen, og ingen flere steder enn det. Gleder meg til jeg skal til jordmor, kanskje jeg får litt mer klarhet i ting da:) Er bare så redd for at noe skal være galt! Takk for svaret, alltid kjekt å se at det finnes flere i samme båt:)

Har to bilder på siden min der en kan se magen, synes ikkje den har blitt så stor eg.. Har sikkert litt ekstra fra før eg også, og vil som trådstarter ha mage, og det NO!

Andre sier de ser det på meg at eg er gravid, men likevel, synes ikkje det vises nokke som helst på meg eg når eg ser bilder av andre som er like langt på vei som meg +/-... Vil ha mage, NO!

Kjente ikkje spark før på tirsdagsnatta eg, hadde vært våken en times tid fordi det kribla/kila sånn i magen, så fikk ikkje sove.. Så plutselig så sparka det til nedi magen!! Er i uke 21+3 idag. Kjenner litt bobling og sånn i magen no, så kjenner at det er nokke der i alle fall :)

Men den magen.. Den bør komme snart, er jo halvveis jo, og magen er jo nesten ikkje der... :(

Jeg har ikke fått noe særlig til mage (synes jeg selv da). Har ei svigerinne som skal ha to mnd før meg, og før var jeg veldig "sjalu" på hennes mage, for den var STOR. Ville jo ikke "lure" folk jeg heller da, noe jeg følte jeg gjorde da jeg ikke var kvalm eller hadde mage eller noe! Nå har jeg kjent masse liv, så nå har det gått over til at jeg er jo egentlig glad jeg ikke har mage da :D Jeg kan jo bruke klærne mine ennå, og det er vel ikke noe ulempe at man ikke trenger å kjøpe nye akkurat nå! Men det er vel litt sånn i starten på 2.trimester at det er lite tegn på graviditet, og at man gjerne vil ha noe som vises! Men dere kan jo heller glede dere :) Magen kommer nok fort nok :D Åsså hvisket en fugl meg i øret at til slutt vil man kanskje gjerne bli kvitt magen også ;)

i e 20+5..var hos jm igår å ho forklarte via det skjemaet i fikk på ul,at morkaken lå høyt oppe og bak ungen..men det har i merka sjøl også fordi ho lille har bevegd seg,har kjent bobling/bevegelse siden 13 uke..begynt å kjenne små spark no siste par ukene.blir sterkere for hver dag nesten :-) har også litt ekstra på magen,men begynner no å få litt mere gravid mage...hjalp å kjøpe mamma bukse for da "henger" det ikkje ut...hehe...

Annonse

Kjekt å se at det finnes flere som har det slik som meg! Kjente meg igjen på de magebildene dine, Gravid&Glad! Akkurat slik med meg også:)

Igår kveld fikk vi kjenne de første sparkene utenpå magen. Ganske beskjedent ennå, men det er iallefall en begynnelse! Veldig artig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...