Gå til innhold

Soving på dagtid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår lille sovner fortsatt ikke "på egenhånd" på dagtid. Jeg ammer i søvn fortsatt, eller går med vogna. Hvordan er det med dere? Lurer på om det kanskje går over av seg selv, eller er jeg nødt til å ta den kampen? Har en rimelig viljesterk liten en og har ikke lyst å ha en tøff gråtekur heller. Og, gjør dette egentlig noe?

 

Gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste her, eller vet dere om dette kan gå seg til av seg selv? Et viktig poeng her er at h*n har sovnet på egenhånd da han ble passet av pappaen sin (da puppen var borte), så han kan nok hvis han vil.

 

Litt anonym nå, sorry...føler liksom at alle andre får til søvnen så bra mens vi sliter ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På dagtid må enten puppen ut, jeg må ut og trille, eller jeg må bære henne til hun har sutret/grått segh i søvn... De siste dagene har jeg sluppet å bært henne, hun har hylt til hun har sovnet på fanget...begynner å bli for tung til at jeg orker å bære... Så...du er ikke den eneste.. ;) det går seg nok til etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det går seg til etterhvert, gjorde ihvertfall det for oss. Snuppa mi har vært superavhengi av pupp for å sove, men plutselig så fant hun ut at hun ikke trengte det lenger. Både om kvelden eller på dagtid legger jeg henne ned, også sovner hun av seg selv. Noen ganger går det raskt, andre ganger må jeg gå inn til henne et par ganger å snu henne hvis hun har gjort det, eller putte i smokken igjen. På dagtid, hvis hun av en eller annen grunn ikke vil sove, triller jeg med henne. Noen ganger er det vitigere at hun sovner enn at hun sovner av seg selv. Synes ikke du trenger å være anonym for et sånt problem, tror "alle" her inne sliter med noe enten det er søvn, mat eller andre ting, så vi får bare prøve å tipse hverandre etter beste evne :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter også. Det går knirkefritt på natta, men er et mareritt om dagen. Så vi triller i søvn. Hun får helt panikk, kaver og illskriker, akkurat som om hun har vondt. Jeg synes ikke hun bør skrike sånn , sutring er imidlertid greit.

 

Hun sovner ikke ved puppen og ikke i fanget heller, og det har vi vært obs på hele tida- Så jeg skjønner ikke hva vi har gjort galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sover hun 3 små lurer om dagen...

nå får hun flaske, så blir vel noe annet...

men med en gang hun blir litt furten og viser tegn til tretthet så legger jeg henne..så pludrer hun i senga si og sovner ganske kjapt =)

anbefaler å bare gi dem maten/melka de vil ha...og legge dem i senga si...

det begynte jeg med...og nå går det kjempe greit..hun stritta litt i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det i grunn gått seg til av seg selv. Sovner stort sett greit, men hender ennå at han må bysses litt hvis han er overtrøtt eller det er litt bråk rundt han.

 

Du kan jo la han ligge litt selv om han griner. Noen tøff gråtekur trenger du ikke å ta. Sitt ved siden av han og hold han i hånda og stryk litt på han, så han er trygg på at du er der. Når du føler at det er nok, så tar du han opp. Litt etter litt vil han forhåpentligvis lære seg å sovne av seg selv. Det var i hvert fall slik vi gjorde det med kveldssovingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På formiddagen er hun veldig lett å legge, plasseres bare i voksiposen og hun sover. Men ettermiddagen kan være et lite mareritt, og da må hun trilles for å finne roen. Vi har alle noe som ikke fungerer helt som det "skulle", det går seg til etterhvert:-) De to eldste mine måtte også trilles for å få de til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tittei!!!

hei vi har egentlig aldri hadt d problemet . gutten vår har aldri blitt ammet i søvn... kun når han var bitteliten.. men nå legger jeg han alltid i våken tilstand! og da må jeg gi smokk et par ganger før han sovner. men han sover ikke natten over enda da.. må opp et par ganger om natten. på dagen sover han to ganger ... men jeg tror at ting vil gå seg til jeg... gutten vår sover også på eget rom. d har han gjort siden han var 11/2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette er noe dumt spørsmål...

Her har jeg det akkurat som deg. Enten ammer jeg i søvn eller så må vi ut og gå tur med vogna. Hender at jeg klarer å få ham til å sovne i vogna inne, kun ved at jeg vugger litt. Det skjer som regel når jeg har gjester og "ikke har mulighet" til å amme i søvn eller trille tur. Så kanskje jeg rett og slett gir for lett etter de gangene jeg har anledning til å amme/trille?!

 

Siden jeg har det litt som deg så tenker jeg at det nok går over av seg selv om en tid. Dersom det ikke går over av seg selv, så tenker jeg at da har i alle fall barnet blitt litt større, så da er det enklere å måtte ta en "skrikekur"... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også akkurat som deg, mini kan gjerne være trøtt i en time før han endelig sovner og da sover han bare i EN HALV TIME uff stakkar den gutten må jo ha noen super oppladbare batterier!!! Er ike alltid han sover flere ganger heller, kanskje ca en gang i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er nok IKKE alene om dette.. tror det er mange som har det slik for det er jo aller helst slik babyene vil ha det;)

 

kjenner til det der.. ikke med denne babyen men med første!! det var slitsomt.. man gjør vell seg selv en bjørnetjeneste når man begynner med dette!! vil jo bare de små babyene det beste og de trenger jo mye nærhet også..:o)

 

grunn til at den minste her sovner selv er pga ho er veldig glad i tommelen sin.. så er vell litt heldig med det tror jeg,, når jeg legger ho i senga skriker/ gråter ofte 2 sekunder så er tommelen i munn og da er det greit.. så sovner ho:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer fra unge til unge, minstemann er flink å sovne av seg selv og har egentlig alltid vært det. Eldstemann derimot var et mareritt og måtte ammes eller bysses i søvn til han passerte ett år. Nå når han er tre er han en drøm å legge. Gråtemetoden funket ikke på eldste mann, og på minstemann har vi ikke behøvd å prøve - men ser at det er stor forskjell på to gutter som har samme mor og far:) Ingen grunn til å føle at man mislykkes selv om ikke alt går på skinner for det vil gå i bølgedaler, og etterhvert vil søvnmønsteret gå seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...