Jaag Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Hei. Den &%?)(/&& ungen la seg med rumpa ned for en mnd tid siden og vil tydligvis ligge sånn. Det vil ikke jeg!! Er det noen som har erfaring rundt seteleie evt. tips/kjerringråd ogm hva jeg kan gjøre for å få henne til å snu seg? Kjenner hodet oppe ved navlen og det er ganske ubehagelig. Alle svar tas i mot med takk!!
jannie26 Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 har hørt at akkupunktur kan få gjort så babyen snur seg. hvor mye det stemmer vet jeg jo ikke, men kan jo ta en prat med en jordmor kanskje??
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Om det er slik at babyen ikke har tenkt til å snu seg vil de om det er mulighet for det prøve å snu babyen fra utsiden. Selv har jeg 31 dager igjen til terminen og berta ligger med rumpa ned og hos meg får de ikke snudd henne fra utsiden da jeg har morkaken på fremsiden. Skal på UL igjen til mandag. Ved seteleie får du masse oppfølging med UL og slikt, og du får også velge KS selv om du skulle være istand til å føde vaginalt om du ønsker det. Tror det er vanlig med UL rundt uke 36-37 ved seteleiesjekk:) Også har jeg hørt om akupunkturmetoden som har hjulpet noen babyer til å snu seg.
3 i vannet:) Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Jeg har 28 dager igjen, og gutten min har ligget i sete leie,siden uke 31,jeg skal inn til Riksen neste uke for evt å se om det er noen mulighet for å snu han utvendig. Hvis ikke så sjekker dem om bekkenet mitt er stort nok til å gjennom gå en setefødsel,og jeg må innrømme at det frister absolutt ikke:) Når det gjelder andre råd så har jeg virkelig prøvd det meste, men gutten min er sta! Det finnes en yoga stilling som heter skulderstilling som skal kunne hjelpe, ellers har jeg stått på alle fire med rompa og bekkenet høyt. Jeg går også til akkupunktur, og moxa behandling,men ingen ting har fungert hittil!!! Det jeg nå grubler mye på er om jeg skal ta KS,eller setefødsel om jeg kan...Hva skal du??
Mamma til to tette Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 I uke 36+1 og har fått bekreftet i dag hos jordmor at knøttet fremdeles insisterer på setestilling. Jeg har prøvd såkalt vaskekjerringstilling om kveldene for å gi baby plass til å snu seg uten hell. Andre sverger jo til akupunktur, du er i hvertfall i rett tid nå for de fleste snur seg i uke 34-35 sa jordmor. Nå blir det tur på KK for røntgen og ultralyd. Her i Bergen er de visstnok ikke åpne for å automatisk gi keisersnitt hvis bekkenet er stort nok. Vet ikke hva jeg skal tenke...har mest lyst på naturlig fødsel selvfølgelig og har ikke lyst på en setefødsel som plutselig går galt og ender i hastekeisersnitt...men samtidig har jeg en merkelig ro rundt det, har tro på dyktige leger og at jeg snart har en søt baby hos meg...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 hei! er nå 38 uker på vei, og babyen snur seg ikke. har de to siste ukene veid for og i mot seteleiefødsel / planlagt KS; to scenarioer jeg virkelig ikke hadde forestilt meg overhodet! babyen kan ikke snus utvendig pga. morkaka som ligger foran, og akupunktur har jeg liten tro på. vurderte å prøve det, men da var det visst for seint - så hvis du vil prøve akupunktur bør du prøve det før du kommer så langt som meg :-) ellers har også jeg prøvd vaskekjerringstillingene, uten hell dessverre! jeg har, etter mye om og men, kommet fram til at jeg går for planlagt keisersnitt, siden jeg ikke har veldig gode bekkenmål for setefødsel, og siden setefødsler ofte ender i keisersnitt likevel. min lege sa at de anbefaler vaginal fødsel så fremt det er plass i bekkenet, men at man kan velge selv mellom KS og vaginal når babyen ligger i seteleie. han sa at dette er uavhengig av hvor du er i landet. men når det er sagt, syntes jeg du skal stole på legene. de ønsker jo ikke å ta noen sjanser, og sier de at bekkenet ditt er stort nok og du er innstilt på vaginal fødsel, skal jo dette være det beste for både mor & barn. de setter uansett en grense for hvor lengde de lar deg føde et seteleiebarn ift. barnets størrelse. lykke til!!
Jaag Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2007 Takk for svar! Jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal gjøre hvis hun ikke snur seg. Virker som om hun bare legger seg bedre til rette hm.. Jeg har absolutt ikke lyst på sete fødsel, men heller ikke ks. Tenker at det blir slitsomt etterpå med operasjonssår og greier. Liker heller ikke tanken på å bli skåret i! Hufff nei, jeg får stille meg med rompa høyt å se om det funker for meg. Akupunktur høres jo også ut som en mulighet. Har hørt at utvendig snuing kan fremskynde fødselen, så det har jeg ikke lyst å prøve før tidligst i uke 37-38. Lykke til alle uheldige sete fødende! Mange har vært gjennom det før oss. så vi overlever nok dette vi og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå