Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er flere her inne som har spørsmål i forbindelse med utredning og kan fortelle om mine opplevelser så langt. Før første konsultasjon fikk jeg brev med time for konsultasjon to måneder frem i tid. Vedlagt brevet lå papirer i forbindelse med sædprøve og resept på dobbel pergokur.Mannen min fikk tatt sin prøve og den var i orden. Jeg ble gravid på denne pergokuren, men hadde en tidlig abort i uke. 5. (ble også gravid i november da uten pergo, men da skjedde det samme, abort i uke 5) Da jeg var på oppsatt time i januar (i år) ble alt sjekket med ultralyd, dvs slimhinner, livmor og eggstokker. Alt var bra. Deretter fikk jeg resept på ny dobbel pergokur, ovitrelle (eggløsningssprøyte som jeg skal sette selv på 3. dag etter siste pergo tablett er tatt) og crinone gel (som inneholder progesteron og skal benyttes med en gang graviditet er oppdaget, sørger for å forhindre en abort, men funker ikke dersom egget i utgangspunktet er"dårlig")

I dag skal jeg begynne på denne pergokuren og er veldig spent. Har en god følelse denne gangen. Det er dessuten godt å vite at man under oppfølging.

Jeg fikk henvisning av fastlegen etter å ha vært gjennom 6 pp, så tidlig pga av min alder, men også fordi jeg tidligere har vært gjennom en MA (eller blighted ovum-oppdaget i uke 14-16). Til denne historien hører med at jeg ble gravid med min sønn kun etter 3 pp, han er nå 20 mnd. Jeg vet at jeg kan bli gravid, men det hjelper lite om jeg nå gang på gang skal abortere i uke 5. Trøsten å er at gynekologen mente sjansene i mitt tilfelle er gode, så da får jeg stole på henne.

Oppfordringen til dere andre er: ikke vent for lenge med å få henvisning, det er ofte lang ventetid i forbindelse med utredning og det er flere type støttebehandlinger som kan prøves ut. Det føles dessuten trygt at man er i et opplegg og følges opp.

Ellers vil jeg si at dette forumet er en støtte for meg, selv om jeg ikke skriver så mange innlegg, er jeg ofte innom :) Lykke til med fortsatt prøving jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Eila for at du delte historien med oss!

Hold oss oppdatert og lykke til!

Følger spent med.

Skrevet

Lykke til Eila !

Håper du lykkes med Pergo !

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...