Gå til innhold

gir dere brød?

tre små...

Anbefalte innlegg

hvis dere gjør, hvor store biter? og har barna tenner? min har 2 tenner men hjelper ikke så mye når ho skal spise;) har prøvd litt med brød men gir veldig små biter.. redd ho skal sette i halsen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gitt brød en stund, for hun var ikke så glad i grøt.

Jeg begynte med bittesmå biter og hun "tygde" masse på de. Brakk seg noen ganger men kastet seg over neste bit!

Nå legger jeg "kronestykke-biter" på bordet foran henne og de går inn i munnen og ned i magen uten brekninger :) Så godt atte!

Hun hadde akkurat fått to små riskorn når hun begynte med brødskive, men hun tygger bak ved jekselene (der de skal være). De bruker jo tunga til å mose maten i gommen, så tenner er vel til lite hjelp enda?!

Om du synes det ser ut som det er vanskelig å svelge, så kan du bløte brødet littegrann med vann eller mm. Da er det lettere å svelge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver hver dag, men det er et undrelig styr! Han får frysninger, harker og hoster. Og setter det av og til i halsen så jeg blir helt svett.. Har knøttsmå biter dyppet i fruktmos. Prøvd med leverpostei og. Tips mottas med takk;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt litt i et par uker nå, men skal begynne å innføre det som måltid nå. Hva har dere på brødskivene til barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det i ovnsbakt leverpostei (hun liker ikek den med ansikt på)

makrell i tomat liker hun, og det gikk bra med magen også ;)

eplemost får hun også på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg har prøvd å gi litt brød ned leverpostei eller jordbær og begge deler har fallt i smak. men hender bitene kommer ut igjen da! har ikke helt kontrol enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...