Gå til innhold

Lykke til med 1. stikking i dag vilsågjerne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg, Vilsågjerne!

Så bra at sprøytestarten gikk greit. Jeg starter i morgen ettermiddag....men regner med at jeg må få hjelp av min mann da jeg ikke er glad i sprøyter. Jeg monterer og han stikker.....C";)

Det virka jo greit med den pennen da, men det er likevel en sprøytespiss man skal stikke inn.

Ja, som du sier flyr pengene fort til ivf, men de teller ikke så mye bare vi får oppfylt våre ønsker.

Når var det du skulle på UL igjen? Kanskje vi er ganske likt der også da....kanskje vi får uttak ganske likt? Nå føler jeg egentlig at tiden går fort - UL neste uke og kanskje uttak uken etter.

Vi tør ikke planlegge noen ting i framover - tror jeg trenger mest mulig ro.

Jeg må bare finne ut av hvordan jeg løser dette med jobben. Blir jo borte mye av en dag når jeg skal på UL også - blodprøve om morgenen, deretter på jobb noen timer, så til UL kl. 1300 og deretter tilbake på jobb.

I går når vi skulle på info-møte sa jeg bare at jeg skulle på sykehuset til en undersøkelse og at jeg ikke visste hvor lang tid det tok. Det tok sin tid, så jeg sa det alltid var forsinkelser.... C";)

Men det er jo begrensa hvor mange ganger man skal på sykehuset til undersøkelse på 2 uker også....

Den akupunkturen du går til - er det øreakupunktur eller?

Jeg var som sagt der på mandag, og nå går jeg rundt med masse små prikker i begge ørene. Noen av de gjør sinnsykt vondt hvis jeg kommer nær de, men de skal nå sitte der til de faller ut.

Jeg fikk også fotsone og det gjorde utrolig godt etterhvert som hun fikk bort de værste spenningene.

Dette ble visst litt langt.....hadde bare litt skrivekløe...he he

Snakkes!

Klemmer fra

Hei igjen Jolanta C";)

Stikkingen gikk over all forventning,og er ikke noe å grue for.

Kjente det ikke jeg !Nålen er så tynn og liten...

Jeg skal til ul neste fredag.Fredag 9 mars.Måtte den dagen komme raskt..

Jeg prøver også å planlegge minst mulig nå,og det som planlegges er kun av koselig art...Kafebesøk,kino,middag med venner osv..Også har jeg begynt å svømme.Første runde i svømmehallen i dag,og det føltes godt etterpå...

Jeg er heldig mht til jobben.Jeg har byttet noen vakter og i tillegg tatt noen fridager.Så jeg skal ikke på jobb før dette er overstått nå.Det er jeg veldig glad for.Så nå skal jeg konsentrere meg om oppgaven....hihi...

Men du kan jo selvfølgelig få plutselig behov for et tannlege besøk da...eller noe..En løsning finner du nok..

Akupunktøren jeg går til stikker meg ikke i ørene nei..Får nåler på tærne,innsiden av leggene,under knærne,på magen,på begge hendene og midt oppe på hodet...Jeg er nok litt av ei nålepute der jeg ligger...Men jeg må si jeg er sjeleglad for at jeg er i gang med dette !Tror akupunktur skal hjelpe meg jeg...Og hvor er man om man ikke kan tro på noe...?Jeg har ikke noe ubehag av nålene,men jeg kjenner dem ja,og det er som om de sender impulser i kroppen min...Rart,og vanskelig å forklare.

Har foressten fått babyklisteret i hus,bestilt i fra Danmark.Prøves det som prøves kan forklarte jeg min kjære...Han himmler litt med øynene,men heldigvis...Der er ingen innvendinger å spore..C";)

Fotsone har jeg aldri forsøkt,men har meldt meg som prøvekanin for ei venninne som driver å utdanner seg innen det emnet...De skal vist ha ei studiehelg her i byen til neste helg...Men vi får se hvor oppblåst og hormonell jeg er innen den tid...

Det nærmer seg uke 11 Jolanta..

Vår uke...C";)

Klem fra

God kveld!

Mitt første stikk er over - min mann stakk (sprøyta altså...he he)

Jeg leste bruksanvisningen på forhånd, trodde jeg 8 er visst litt ør i hodet og ukonsentrert for tiden) Lurer på om vi gjorde litt feil i forhold til å vri doseringen på pennen, men håper det ikke ble altfor feil dose.

Jeg har enda 2 doser igjen av den ampullen som sitter i, så det vil vise seg om det er nok igjen.

Så bra at du har begynt å svømme da - helt sikker deilig for kroppen. Svømming er vel nesten den beste treningen i forhold til å bruke hele kroppen.

Så flaks du har som kan bytte vakter og ta litt fri - uten at noen merker hva du egentlig gjør....C";)

Jeg har ikke bestilt babyklisteret jeg da. Krysser fingrene for at akupunktur og fotsone skal hjelpe meg i tillegg til Crinone som jeg visstnok skal bruke etter egguttak og i 15 dager.

Men jeg likevel spent og krysser fingrene for deg altså.

Nei, jeg må si jeg også får full støtte av min kjære mann. Han hadde ingen innvendinger når jeg sa jeg skulle prøve akupunktur og fotsone ( selv om det også blir en liten formue).

Ja, jeg er også spent på hvor oppblåst jeg blir denne gangen av alle hormonene. Når vi var i gang med AIH brukte jeg Menopur sprøyter og første gangen følte jeg meg som en ballong og måtte tisse mye oftere enn ellers. Det var faktisk ikke så ille 2 måneder senere da jeg tok hormonene, men jeg merker nå rundt magen at jeg nok gikk opp noen kilo pga hormonene.

Det går fort nå ja - neste uke er uke 10. Vi har jo UL bare med bare 2 dagers mellomrom da, så det blir spennende å se med egguthentingen.

Jeg begynner å grue meg litt selv om jeg vet jeg blir litt dopa underveis....og min mann er med og holder meg i hånda.

Uke 11 er vår uke, ja C";) Det er så hyggelig å ha følge med noen som en kan dele erfaringer ( og frustrasjoner) med.

Lykke til videre med stikkinga du også!

Stor klem fra

Hei Jolanta C";)

Ja da er vi virkelig i gang da.

Jeg kjenner det murrer i eggstokkene i dag,men er jo usikker på om dette er reelt eller bare innbildning da...

Men har fått med meg ett tips som jeg deler videre med deg.Det skal vist være veldig viktig å drikke mye vann nå,for å unngå ubehag i eggstokk området...Så hiv deg på vannvogna Jolanta-vi skal jo likevel ikke drikke vin på en stund...i allefall ikke alkoholholdig!

Jeg har ikke gått opp et gram foreløpig av medisinene,og det er jeg veldig fornøyd med.Men har prøvd å være veldig bevisst hva jeg stikker i meg også..For jeg vet jo at jeg ikke er av den typen som kan stappe innpå hva som helst uten at det vises på meg...hehe.

Ellers så får vi sørge for å hamstre fersk ananas til rugetiden.Det skal vist være bra å spise.Kan ikke si at jeg gleder meg på det,for jeg liker det over hodet ikke.Men hva gjør man ikke....

Er godt vi har mennene med ved uttaket...

Så får de se hva vi går igjennom...

Synes det er bra jeg...

Godt å se at du også har vært innom her igjen.

Blir liksom litt avhengig av å se at det går greit med deg også.

God natt til deg.

I morgen er vi ett stikk nærmere...

Klem fra

Annonse

Kjære deg!

Takk for tips - og takk for omtanken. Det varmer.

Da skal jeg drikke enda mer vann enn jeg gjør. Jeg har alltid et glass vann på pulten min på jobb og prøver å fylle det opp noen ganger i løpet av dagen. Drikker alltid vann til maten - synes det er best.

Ananas synes jeg er kjempegodt - når vi åpner en boks med ananasbiter for å putte i salat eller noe spiser jeg alltid noen biter rett fra boksen..... nam C";) Fersk ananas er også veldig godt, så da får jeg kjøpe det når jeg blir ruger.

Fikk også tips fra homeopaten jeg går og tar akupunktur og fotsone hos. Siden jeg har vært operert for endometriose ( og sannsynlig fremdeles har noe igjen) bør jeg kutte ned på inntak av hvetemel og sukker. Tenker på dette og har nå bestemt meg for at jeg skal prøve å ikke spise sjokolade og andre søtsaker ( ikke lett når søtsuget kommer....). Kan likevel spise litt av den mørkeste sjokoladen da. Men hun sa jeg i stedet kunne spise søt frukt for å opprettholde insulinbalansen - så nå har jeg spist druer de siste dagene.

I denne ukes Allers har jeg også snappet opp noen oppskrifter på sunne ting - bl. a smoothie med div. frukt og fiber som jeg tenkte jeg skulle prøve.

Må nok bake brød i helgen igjen så jeg får det grovt uten alt for mye hvetemel. Det man kjøper er sjelden grovt nok synes jeg.

Mye å tenke på, men det er jo viktig med et sunt kosthold.

Nå har jeg 4 stikk igjen før UL - så det blir spennende. Mine tanker nå er om jeg får egg å ta ut.....vet jeg bekymrer meg litt mye, men humøret er litt i ubalanse for tiden. Er litt sårbar og tar litt lett til tårene når ting butter imot.

Merker du noe? Er du bare i godt humør?

God natt - i morgen er det en ny dag og enda et stikk nærmere C";)

Klemmer fra

Hei igjen Jolanta !

Fredagskvelden er endelig kommet,og freden har sunket over vilsågjernehjemmet.Mannen har en travel helg med jobbing og kursing,og jeg fikk plutselig mye ekstra bimme-tid...hihi.

I dag har det virkelig vært fart i underetagen her(Les:rasslende eggstokker).Ble forbausa over hvor godt jeg kjente det i dag,og det bare etter 3 dager med stikking..Men noe skjer i alle fall.Det er sikkert !

Det med hvetemel og sukker er nok ikke dumt.Jeg har ikke spist hvete på 2mnd nå.Så hvitt brød er ute av mitt kosthold.Videre spiser jeg ikke pasta og poteter,men spiser grønnfor og salater så det holder...Sambo påstår at fortennene mine vokser seg lengre snart om jeg ikke stopper...hehe.Men det smaker meg,og det er jo det som teller.Må kanskje legge til at jeg ikke bare har gjort dette for moro skyld,eller for at vi skal ha forsøk...Men saken er at jeg har en kronisk plage som jeg er medisinert for.Har selv valgt å kutte all medisin i samhold med forsøket,og for å gjøre det mildest mulig for kroppen må jeg tenke på kosten...

Dette går forøvrig fint!Med mine plager er man sjelden smertefri på denne tiden av året,men jeg er fit for fight,og som en bivirkning 2 buksestørrelser mindre...hihi...

Når det gjelder humøret...

Ja det kan du spørre om...Jeg føler humøret er bra og stabilt,men følelsene kjenner jeg at jeg kan slite med.Jeg er tilbøyelig til å gråte for den minste lille ting,og jeg tenker mye...Kjenner også på det at det er enkelte jeg unngår fordi jeg vet at de ikke forstår prosessen vi går gjennom.Og jeg orker ikke på ubetenksomme kommentarer.

Tankene er mange og underlige.Det går mye i når er jeg ferdig å stikke,når blir det el sprøyte,når uttak,har jeg klart å lage noen egg..?Vil de la seg befrukte?Tør vi håpe på noen på frys?Blir jeg overstimulert?

Osv...

Slitsomt egentlig...

Men jommen er jeg glad jeg har noen her som forstår !

Helge-klem fra en allerede oppblåst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...