Gå til innhold

Noen som vet svar? Høyt BT

ramole

Anbefalte innlegg

Har gått på Aldomet siden jegvar tre måneder på vei. 1000 mg. Har hatt et undertrykk på rundt 100 før jeg ble sykemeldt etter jul. Er nå 27 uker ut i svangerskapet og trykket er nede i 90+. Har hatt en udvidet UL allerede og skal på en ny om et par uker. Har vel alltid hatt forhøyet BT og rett og slett ikke skjønt at dette var noe jeg kunne bekymre meg over....helt til nå. Da jeg var på kontroll snakket legen om hjerneblødning og da ble jeg mer enn redd. Føler likevel at jeg blir godt tatt vare på. Førstemann fikk jeg for snart tolv år siden og da ble fødselen satt i gang på termin pga preeklampsi. Hadde for høyt BT men jenta mi for åtte år siden også, men da gikk eg ikke på medisin. Har altså like høyt BT nå som sist med den forskjellen at jeg nå får medisiner for det. Det gjør jo sitt til at jeg lurer fælt på hvor ille det ville vært uten...Jenta kom to uker før termin. Har født "normalt" begge gangene, men nå tenker jeg; er det fare for at jeg får keisersnitt? Er det noen som har erfaring? Vet jo at fødselen er en stress-situasjon uten like og det er kanskje ikke så bra....

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...