Gå til innhold

Ang det og ikke kjøpe klær ol før man er uke 12=)

Anbefalte innlegg

skjønner at mange er redd for og slitte igjen med et lass med babyting dersom noe skulle gå galt (selvom jeg er av den overivirge typen som var godt i gang med shoppingen da jeg testet positivit)

Jeg var hos legen tidligere i uken, og han sa faktisk at etter uke 9 er man ganske "safe", pga slimproppen ol. Så den 12 ukers regelen er nok så gammeldags=)

Var ikke det flott og høre da, jenter?

Fortsetter under...

Jeg for min del er litt overtroisk og kommer ikke til å kjøpe noe på lenge, lenge enda. Husker moren min sa når jeg var gravid med første mann, at det betyr ulykke å ha vogn i hus før barnet er kommet til verden. Sikkert fra gammelt av. Tar ingen sjanser da. Må jo være veldig trist å ha masse liggende, hvis noe går galt. Vi er alle forskjellige, så må vel bare finne ut hva som passer en best:)

Veldig flott å høre! Har tenkt litt på den tolvukersregelen selv, på de statistikkene jeg har sett, så ser det egentlig ut som den "magiske" grensen er langt tidligere, samt at det like gjerne kan gå galt i uke 14 som i 12 :o( Så den virker litt tilfeldig.

Må også si jeg blir litt oppgitt over alle som "ikke skal kjøpe noe før så og så lenge, for tenk så fælt det blir å bli mint på det dersom det går galt". Kjære vene, dere har da vel i så fall tenkt til å prøve igjen? Man får alltids bruk for det man har kjøpt! Mint på meg her og mint på meg der, det blir man da overalt uansett!

*litt oppgitt*

Annonse

Vil bare tilføye litt, for nå blir jeg vel pepret med "dette har du tydeligvis ikke opplevd selv" osv, og det stemmer, det har jeg ikke. Men om jeg skulle miste i uke 11 eller uke 13 så ser jeg ikke helt at et par mammabukser i skapet skal gjøre det hele så mye mye verre...

Å kjøpe inn vogn, seng osv, og miste babyen sent i svangerskapet blir noe annet. Men det er såpass sjeldent at jeg synes ikke man skal la være å kjøpe ting "i tilfelle". Men at mennesker som faktisk har opplevd dette kvier seg for å kjøpe ting, det skjønner jeg.

Ikke sikkert du hadde vært så oppgitt om du hadde født en fulborn unge som ikke hadde hjerte slag og du kom hjem til stappa barnerom og masse ting som inner om babyer....

MEN det er selvsagt opp til hver enkelt når man kjøper inn klær,noen har opplevd ting som gjør at man ikke kjøper før barnet er ute og andre kjøper dagen etter at de har tisset på pinnen...sånn er detbare....

Viser til mitt andre innlegg som jeg skrev før du hadde skrevet noe splatten. (skrev det antakelig samtidig, jeg skrev det umiddelbart etter jeg hadde skrevet det første, og det havnet først som nr 2 etter mitt eget)

Har som sagt absolutt forståelse for at folk som har opplevd slik holder igjen (har selv nær familie hvor samme kvinne mistet TO i utgangspunktet friske babyer med noen års mellomrom, en i åttende måned og en under fødsel, begge ganger pga legetabber)

Men jeg synes det blir litt trist om folk som IKKE har opplevd slik skal tenke i samme bane... For det skjer faktisk svært sjelden. Og om det skulle gå galt i uke 13 og man har kjøpt en sparkebukse og en mammabukse... Blir det så mye verre av den grunn?

Hei! For min del er jeg veldig glad for at jeg ikke hadde kjøpt noe som helst da UL viste MA i uke 16. Nå er jeg gravid igjen, håper det går bra denne gangen ;)

Både MA og SA skjer dessverre relativt hyppig, MA også såpass sent som i uke 16. Har flere venninder som også har opplevd det..

Kommer nok ikke til å kjøpe noe før jeg er ganske sikker på at det går bra denne gangen. Å miste en baby sent i svangerskapet eller under/rett etter fødselen er noe annet. Da har man selvfølgelig kjøpt inn det meste og er sikker på at det skal gå bra. Må være forferdelig å oppleve det...

Håper uansett at det går bra for alle her inne ;)

Annonse

dette var nok ment som et positivt innlegg, ikke en diskusjon på hvem som har mistet når, for miste det kan alle. Både før uke 12, og etter.

Så vær nå positive i stedet. alle her inne på gravide, s hvorfor ikke prøve og glede oss i stedet for og grave oss ned i bekymringer?

Jeg synes også det er veldig fint å høre. Er ikke mer enn snart uke 11 selv, men har allerede kjøpt flere ting og fått et par ting. Grunnen til det er både fordi det er koselig! Har ventet sååå lenge på å bli gravid, og synes det er fantastisk å kunne gå inn i en butikk å kjøpe en body til babyen min. Den andre grunnen er at jeg har passet på å kjøpe inn mye på salg. Fått tak i masse bra baby/barnetøy på 70%. Det er dyrt nok som det er med alt utstyr man må ha, så rabatt tas gjerne i mot.

Jeg tror at hvis det går galt med dette svangerskapet så kommer jeg til å være helt knust i lang tid, og bruke mye tid på å bearbeide alt sammen. Men om jeg har en skuff med babyklær eller ikke har en skuff med babyklær tror jeg ikke kommer til å ha så mye å si i den sammenhengen. Sorgen blir stor likevel.

Jeg leste i et innlegg over her at man ikke burde kjøpe noe før ungen var født, fordi den kunne jo dø ved termin eller under fødselen. Jada, den kan jo det dessverre. Men det er heldigvis veldig sjelden da.

Så bekymret orker i allefall ikke jeg å gå å være gjennom hele mitt svangerskap. Jeg lever i håpet om at det kommer til å gå bra jeg. Og jeg har tenkt til å ha tid og ro til å være sammen med den nye babyen min når den kommer, til å ta imot mine kjære på besøk og til å komme til hektene etter fødselen. Derfor skal både klær og utstyr være i hus i god tid før terminen. Jeg har overhodet ingen planer om å suse rundt på IKEA og babyshop etc med et nyfødt, skrikende spedbarn, melkespreng og ammetåke for å handle vippestol og barnevogn.

jeg var litt overivrig forrige gang.. kjøpte vogn og vippestol i uke 8.. moren min var gravid samtidig.. så hadde det gått galt.. så hadde hun kjøpt den av meg.. kom meg over 12uker humpen.. feiret med å kjøpe masse.. da jge var i uke 23 var jeg ferdig med alle store ting utennom stellebord.. og hadde masse klær.. (hadde jo ikke kjøpt ting som hudpleie-serie til barnet ol).. mistet dessverre da i uke 23+6.. men likevel, tingene føler jeg ikke var bortkastet å kjøpe.. når man først har blitt forberedt på å få barn.. tar det ikke lang tid før man prøver/får på nytt...(tingene er jo lagt vekk, og tas ikke frem før jeg har født neste)... :) .. vil man ha barn så er det ikke noe å holde igjen for.. kjenner ei som har prøvd leeenge.. hun er fortsatt ikke gravid.. men kjøper ting i ny og ne..

jeg for min del har mistet 4 ganger, og har fått mye flotte gutte baby klær... Dette har jeg gjemt bort og føler ikke at det har påvirket meg på noen måte at jeg har det i hus. er jo gravid nå og gleder meg enda mer når jeg lukter på tøyet og ser på det:)

Kommer nok ikke til å kjøpe "ting" enda, men klær og sånn syns jeg er helt greit... Iallefall som kan brukes av begge kjønn:)

herreguuuuud å negative folk er da!!!!! De som vil kjøpe klær må jo få lov!! Gled dere over graviditeten jenter!! Det er et stort mirakel at vi bærer på mini bebys i magene, og sjansene er miniiimale for at ting skal gå galt!!

Så ikke ha dårlig samvitighet for at dere kjøper ting til bebyen om dere har lyst!!Lei av negative innlegg heeele tiden her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...