Gå til innhold

Hva er storbyer?

aanonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Storby ja, må flire litt av denne kategorien. Hvorfor ikke bare kalle det "Gravid i byen"? Det er jo forsåvidt ikke store forskjellen på de norske byene om de er "storbyer" eller små byer.

Bor i Los Angeles og her er det over 11 millioner mennesker. Om du tar hele Norges befolkning blir det kanskje i målestokk en liten "storby" her borte (satt på spissen). Men poenget er vel at det dreier seg om problematikk mere enn hvilke byer som "kvalifiserer" for å bli med i kategorien.

"Nei, hei du, du er fra Ålesund, tror ikke vi vil svare på ditt spørsmål, nei, for dere i Ålesund mangler ca 50 tusen innboere for at du kan få være med her. Sorry!"

Det blir vel litt for dumt!

Ha ha ha.... (kunne ikke dy meg)

Øy Gogulla, det hjelper vel ikke å kalle det "Gravid i byen", for da lurer jo folk bare på hva som kvalifiserer til å være by :)

Sammenlignet med Dhaka eller Mexico City er det ikke særlig stor forskjell på byer i Norge - og ingen kan kalles for storby - men det er jo nettopp i Norge de fleste som bruker disse sidene bor og dermed er det disse brukernes oppfatninger av relativitet som gjelder og ikke en generell global en hvis du forstår hva jeg mener.

Hehe (kunne heller ikke dy meg)

Annonse

Kanskje det, men som jeg skrev:

"poenget er vel at det dreier seg om problematikk mere enn hvilke byer som "kvalifiserer" for å bli med i kategorien."

...uansett om du skulle nå bo i Kina eller i Norge. Du har nok rett i at de aller fleste bor i Norge, men ta en liten kikk inn på "Gravid i utlandet" forumet og du vil kanskje bli overrasket over hvor mange av oss som bor i ulike land og andre storbyer rundt om i verden.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...