Gå til innhold

Juni: Hvor lange er babyene nå??


Vestlandske meierier A/S

Anbefalte innlegg

var på kontroll idag og helsesøster ble overgitt over hvor lang han var blitt.

 

Målte 76,5 cm og er akkurat 8 mnd idag. Såg tilbake i storebror sin bok og han var ikke så lang før han var 10 mnd..

 

Er ikke særløig tung da, så har strekt seg mye siden sist kontroll men ikke lagt så altfor mye på seg. Var 9280 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm...ikke rart hu reagerte da ser jeg... Jaja, får håpe han tar igjen vekta neste gang da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse lengdemålene til babyer er jo litt "bob-bob"; det er lett å måle en cm eller to feil, og da gir det store utslag på kurvene.

 

Jeg ser forresten at gutten din er ganske nært gjennomsnittet på vekt i forhold til lengde, på WHO sine "Child Growth Standards".

 

Knerten min ble målt til 72,5 cm litt før han var 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge WHO sine kurver er gjennomsnittslengden på 8 måneder gamle gutter 70,5 cm, og på jenter 69 cm. I forhold til det, ser det ut som om det er mange lange babyer her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for informativt svar forundringsautomaten:)

 

Ser jo at han ikke er unormal da iallfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nok ut som om det er mange lange babyer her inne fordi det er de som kanskje helst svarer på slike linker - ikke surt ment, men slik tror jeg det er :-) Lillegutten vår er litt kortere enn gjennomsnittet, og siden jeg er litt lei av å få høre "Å er han 7 mndr, også er han ikke lenger enn som så" osv hele tiden, så gidder jeg rett og slett ikke svare på slike innlegg ofte :-)

 

Vet forresten ikke hvor lang han er nå :-) Ikke hatt 8 mndrs enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...