Gå til innhold

Råd ang. såret?

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ta keisersnitt og lurer på om noen av dere har gode råd ang operasjonssåret etterpå. Jeg er klar over at det blir arr, men kan jeg smøre noe på for at arret skal bli finere? Er det noe jeg bør ha i hus for at såret skal gro raskere?

Jeg må ta meg av en aktiv 2-åring når jeg kommer hjem fra sykehus og håper ikke akkurat på infeksjoener og komplikasjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8425176-r%C3%A5d-ang-s%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får infeksjon så gror arret ganske raskt og fint. Blir bare en tynn stripe som etter et par år (i mitt tilfelle) har bleknet fint. Jeg har lett for å få stygge arr, så jeg har fått tips om å teipe plastertape over såret (en stripe bortover). Klistret det på etter et par-tre uker og brukte tape 2-3 mnd. Funket kjempefint.

Spør om de kan sy med innvendige sting, da får du kun en tynn stripe til arr. Jeg ble sydd på den måten, du får da kun en knute i hver ende av såret som fjernes etter 6 dager. I tillegg blir det tapet flere taper på tvers bortover arret-disse skal sitte til de løsner av seg selv, ca 2 uker. Brukte ikke noe tape eller noe etter det, og arret er nå ett år etterpå kun en rosa strek:) Har et annet arr etter vanlige sting, og det er stygt-tjukk strek med "prikker" på hver side der stinga gikk inn.

De første seks ukene skal du ikke løfte noe annet en babyen. Dette er utrolig viktig! De syr 7 lag innover i magen og selv om det har lukket seg utvendig trenger det tid til å lege seg. Bør derfor alliere deg med noen som kan avlaste deg med 2- åringen. Jeg har hatt 2 ks første med innvendige sting og andre med stifter. Såret er mye finere etter stiftene. Fikk infeksjon og brukte fusidyn plaster på - det hjalp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...