Gå til innhold

Blodsukker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen forrige uke, og etter none dager ringte han meg pga høyt sukkernivå i blodet. Nå må jeg tilbake for å ta en glykose test på fastende mave.. Har nettopp kommet hjem fra en søt og mat-full ferie, og lurer på om noen vet hvor lenge sånt sitter i blodet? Legen ville ha meg inn i dag, men jeg klarte å få timen utsatt til neste uke..

Nå blir det iallefall sunne dager fremover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodsukret vil synke i løpet av noen timer hvis du ikke spiser. Dersom du spiser normalt dagen før, og ikke spiser etter kl. 24 (faster), vil du få et normalt resultat etter ditt blodsukker. Men dersom det da er høyt, kan det tyde på at du trenger insulin.

Skrevet

jeg ville heller gått til legen fortrest mulig, det er litt skummelt vist blodsukkeret blir for høyt..

har en bror og niese som har dibetes, og det er ganske skummelt når de blir for høye..

det kan fort gå nesten galt og da er det bedre og vite..

Skrevet

Takk for svar, begge to..

Angående det å gå med en gang, så synes jeg det er bedre å få ett normalt resultat enn ett som er direkte påvirket av ferie-utskeielser. Hvis det går så raskt til normalen som Leonora sier, så kan jeg vel gå nå, men pga av jobb så må jeg vente til neste uke..

Så vidt jeg vet er vel eventuelt høyt blodsukker i svnagerskapet værst med hensyn på at babyen blir stor? Ettersom forrige blodsukker ble målt rett etter en bedre frokost, så er jeg ikke veldig bekymret, men lever sunt uten sukker nå (startet i går igjen..) og vet at det uansett er det beste resten av svangerskapet.

Hvis det eventuelt blir påvist svangerskapsdiabetes, så blir vel første skritt å justere/kontrollere kostoldet uansett? Regner med at det må være ganske ekstremt for å bli satt på insulin..?

Skrevet

Mente selvfølgelig Leontine, ikke Leonora ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...