Fredslilja Skrevet 28. februar 2007 #1 Del Skrevet 28. februar 2007 Gutten vår har sove hele natten gjennom uten å våkne siden han var 6-8 uker. Da han var 7 1/2 mnd ble han innlagt på sykehus og var veldig dårlig/sjuk. Siden den gang har nattesøvnen bare vært tull. Nå klarer ho mor ikke meir her. Han kan reise seg i sengen og hyle hvert 10.-15. minutt fra kl 24 til kl 6. Og slik kan det ikke fortsette. Jeg overdriver ikke heller.Dersom han ikke våkner så ofte så gjør han det ivertfall 1 gang i timen eller annenhver time. Han reiser seg opp og hyler, klarer ikke så sette seg ned heller. Prøvd å la han gråte ei stund,men hjelper ikke. I natt hadde jeg maks 2 timer sammenhengende søvn. Han begynte å gråte kl 21.30 og en gang i timen fram til 2, så hvert 10.-15. min til 4 og så stilt til 6. No klarer eg ikke meir. Håper noen har noen gode råd og tips. Han låg fastbunden i babysafen før fordi han ikke klarer å finne seg til ro på magen, men det er han litt flinkere til no. Da han var bunden så satte han seg bare opp i sengen eller låg bortetter sprinklene og hylte. Vi kjenner ikke gutten vår igjen. Sånn plutselig har han snudd heilt om. Vært så grei, aldri gråte på natten, sovet gjennom uten nattapupp osv...Vi må klare å komme oss utav denne onde sirkelen på en eller annen måte. Noen ide? Det virker som han har et instinkt eller refleks når han bikker et visst antall grader av på kroppen, da er det rundt på magen og opp og stå, gjer det meir eller mindre i søvne, men når han er kommet opp og stå hyler han og er våken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424970-hjelp-oss-dere9-mnd-og-nattesoving/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøttet 02.07 Skrevet 28. februar 2007 #2 Del Skrevet 28. februar 2007 Henger meg bare på her og ber om hjelp.. Gutten min legger seg greit men våkner etter 30 min-1 time og da er det bare rot resten av natta. Snur seg på magen og hyler, vil ikke sove, våkner helt og er lys våken midt på natta, ill-sint. Alt er bare tull, jeg er så sliten. Så jeg lurer som deg på hva gjør man?.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424970-hjelp-oss-dere9-mnd-og-nattesoving/#findComment-8432877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monztah Skrevet 1. mars 2007 #3 Del Skrevet 1. mars 2007 Har ei snuppa på 9 måneder som også har hatt hyppige oppvåkninger siste måneden. Vet hvor slitsomt dette er! Har vel ingen fasit, men ville bare skrive litt om hva vi sitter og tenker igjennom. - Drømmer hun? Babyer har perioder med mye mareritt/drømmer. - Tenner på gang! Tror hun våkner og kjenner at det er ubehagelig når hun er i den lette søvnfasen (hver 45.-60. minutt for babyer mener jeg å huske) - Kanskje på tide med eget rom slik at hun ikke blir forstyrret av oss på natten? - Får hun mange nok våkentimer om dagen slik at hun er ordentlig trøtt etter en lang og hendelserik dag når kvelden kommer? Vi skal nok prøve å kutte ned fra 2 til 1 dupp (den siste blir alltid for tett innpå nattesøvn allikevel) og se om det hjelper. Ellers kjenner jeg godt igjen det Fredslilja skriver om å bikke over på magen automatisk og opp og stå...Hmmm, disse små, man kunne ønske det fantes en brukerveiledning...;-). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424970-hjelp-oss-dere9-mnd-og-nattesoving/#findComment-8449142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenetk fikk en skjønn gutt Skrevet 2. mars 2007 #4 Del Skrevet 2. mars 2007 Har en gutt på 8 mnd. som den siste tiden har vært nattevåken. Vi har vært i Trondheim for å operere han for forstørret nyrebekken og innsnevring på ene urinlederen, FØR den tid haddde vi brystavvenning om natten, og det gikk over all forventning. Han kunne sove fra 19-04, så var det bare å bysse han lett så sov han til 06. ETTER at vi kom hjem fra sykehuset, har vi liksom begynt på nytt igjen. Han ble litt bortskjemt på sykehuset om natten, da han fikk litt pupp i ny og ne, men liken til der sov han bedre enn hva han gjør her nå.....Sukk... Han kan prestere å våkne opp til seks syv ganger i løpet av en natt. Han er også veldig aktiv, snur seg rundt og opp på kne...så gråter han hjerteskjærende.... I natt fikk han ikke pupp...og vi skal bruke helgen til ny avvenning, så får vi håpe at det ordner seg. Men jeg har også vært inne på tanken om tenner, eget soverom osv. Til alle dere som sliter med barn som ikke vil sove om natten...Husk på at dere er ikke alene. Det pleier å hjelpe meg litt ivertfall. Det er alltid noen som har det værre... ....men med et håp om at vi får et barn som vil sove fra 19-07... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424970-hjelp-oss-dere9-mnd-og-nattesoving/#findComment-8459229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 3. mars 2007 Interessant innlegg. Ser at gutten deres også var innlagt på sjukehus. Det var vår sin også, og det var etter den tid alt skar seg på natten. Vi var til kontroll på helsestasjonen like etter jeg skrev innlegget over. Helsesøstrene mente at sjukehusoppholdet var grunnen til de urolige nettene. Det hadde vært et traumatisk opphold for han der, og dette er en måte å få det ut på for han. Har aldri tenkt over at slike opplevelser setter spor hos desse små, og det gjør det nok sikkert. Stakkars lille vennen. Han ble vekt hver 3-4 time og fikk ei maske over nese og munn som han måtte puste i. Vi måtte tviholde han så han ikke klarte å vri seg unna (det var etter han var blitt bedre, før den tid reagerte han ikke på denne behandlingen). Vi står på, tendensen er kanskje at det har kommet seg litt. For 2 netter siden sov han hele natten gjennom og det var litt ekkelt synd jeg, har jo vært så van med at han våkner opp....Måtte sjekke til han noen ganger ja. Men no har han desverre blitt sjuk igjen. Forkjøla, tett nese og mye hoste. Håpe det ikke utvikler seg som sist gang! Som sagt vi står på og han legges ned når han gråter. Gråter han på natta går vi inn hvert 5.min og stryker han og legger han ned og går ut igjen. Slik fortsetter vi til han sovne. Og han har fått 4 tenner på 5 uker så det har nok spilt en rolle også. Han sover på samme rom som storesøsteren, og bank i bordet, hun har ikke våknet av han enda Lykke til med avvenning! "Godt å høre at andre er i samme båt" Lykke til. Håper dei små snart sover søtt fra 20-8 eller 19-7 ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424970-hjelp-oss-dere9-mnd-og-nattesoving/#findComment-8473651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenetk fikk en skjønn gutt Skrevet 5. mars 2007 #6 Del Skrevet 5. mars 2007 Natt til i dag dere, så sov Sebastian HELE natten. Fra 18:30-05:30. Da fikk han litt melk og sovnet igjen til 08:00. Herrguuuud, jeg er så sjokka. Dette er første gang han virkelig sover natten gjennom. Å så deilig! Jeg våknet jo flere ganger, men jeg hørte pusten hans å da sovnet jeg igjen også. Hærllig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424970-hjelp-oss-dere9-mnd-og-nattesoving/#findComment-8490223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå