Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Dette er første gang for meg, og håper dere kan gi meg noen gode råd.

Jeg er i uke 8+5 og har lyst til å ta en tidlig ultralyd. Jeg bor i Oslo og lurer på om noen av dere vet om en bra plass hvor jeg kan ta ultralyd.

Hvor ofte går dere på kontroll? Og hvem går dere til? Jeg har vært hos min fastlege to ganger nå, men vurderer å gå hos jordmor eller gynekolog. Jeg vet rett og slett ikke hva som er best???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8424859-jeg-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Snarøya Legesenter har både kvinnelig lege og gynekolog, og er et svært trivelig senter som holder til i gamle flytårnet på Fornebu. Gyn. tar ultralyd hvis du ønsker det, og en trenger ikke rekvisisjon tror jeg. Bare ring og sjekk.

Jeg går til gyn, men vurderer å gå til jordmor også :)

Jeg venter nr 3 og vil absolutt anbefale deg å gå til jordmor hvis du har mulighet. Ring helsestasjonen i bydelen der du bor. Jeg bor i Gamle Oslo og her har de en egen helsestasjon for gravide. Med nr 1 gikk jeg til lege fordi jeg da bodde på et lite sted hvor det ikke var mulig å gå til jordmor. Men jeg har mye bedre erfaring med å gå til kontroll hos jordmor. De har mye bedre tid, og så kan de jo dette mye bedre enn legene. Jeg synes legene blir for sykdomsorienterte, og sjekker bare om alt er fysisk i orden, mens jordmødrene er mer oppmerksomme på "hele deg". De spør hvordan du har det, kan snakke om fødselen osv.

Tidlig ultralyd vet jeg ikke noe om. Jeg klarer meg med den vanlige i uke 19.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...