millamora *Fikk ei prinsesse!* Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har termin på lørdag, (om 3 dager) men har fått tilbud om kontroll og mulig igangsetting i morgen. Er det noen som har erfaringer med dette? Er ganske redd for å revne mer enn nødvendig, er det ikke lettere for at en revner endel hvis fødselen blir satt igang?
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 heisann...jeg ble satt igang for tre uker siden fordi vannet gikk...selve fødselen drøyde ut i tid,men fikk epidural og det hjalp skikkelig!! lå i senga og leste blader og slppet av... Revnet ikke noe og ingen rifter... lykke til!!!
2_TETTE Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Har kjempedårlig erfaring desverre og skal ikke skrive noe mer om det, annet enn at kan du unngå igangsetting ville jeg gjort det. Endte med hastekeisersnitt for min del... Ikke alle kropper er modne når de prøver å sette i gang og fødselen kan dra ut i flere døgn (som hos meg) og det er rett og slett utmattende. Jeg ble satt i gang 12 dager etter UL-termin, så det var jo snart på tide å komme ut, men likevel. Ville ha ventet om jeg visste, for babyen hadde det fortsatt fint i magen:)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Synes det var helt greit med igangsetting. Jeg ble klipt, men det var fordi gutten var "stjernekikker" og kom med ansiktet opp. Revnet ikke noe i tillegg. Jeg ble satt igang fordi babyen ikke hadde det bra i magen, og ville gjort det igjen- det er verdt det!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg ble igangsatt med modningspille da jeg var 37+4 sist.(akutt svangerskapsforgiftning). Det gikk som en drøm.. Fødselen var over på 5.5 time og var kjempefin, jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å bli satt igang en gang til..Jeg ble dessverre klippet på slutten fordi babyens hjertelyd viste at hun ikke tålte å ligge i fødselskanalen og vente på den siste utvidelsen der nede,, de måtte få henne ut.. Men det gikk fint det.. !
Fillis Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Hei, har en jente fra før da ble jeg igangsatt etter at missfarget fostervann med dropp, nu unngå jeg igangsetting av dette barnet. Veldig lang fødsel, da jeg ikke åpne meg normalt, når det til slut stoppe igangsettningen, begynne den naturlige uten pause, veldig utmattende. Vart i tilegg tvunget å ligge i sengen hele fødseln p.g.a tilkopplade maskiner for hjertelyd m.m. Jeg ble satt i gang i uke 40+2 dager. Ønsker deg lykke til, man kan sikkert ha en god opplevelse med igångsettelse også..
millamora *Fikk ei prinsesse!* Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2007 Takk for mange gode svar Tydeligvis endel ulike erfaringer og delte meninger om igangsetting... Vanskelig å vite hva jeg skal gjøre.. Igangsettingen er for min egen del, pga at jeg er temmelig sliten pga sykdom. Det er ikke noe galt med barnet.. Så jeg kan velge selv om jeg vil... VANSKELIG!!
Katta:o) Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Ble igangsatt med førsteman 14 dager på overtid. Fikk gel og riene startet ganske umiddelbart. De klippet med da gutten stanget en stund før han endelig kom ut. Hadde en kjempefin fødsel og revnet iike noe. Kroppen min var meden for fødsel da jeg ble satt i gang. Det var bare riene som lot vente på seg. Ønsker deg lykke til. De skjekker nok hvor moden du er før de setter i gang fødselen.Og alt etter poeng du får på testen så velger de måte å sette igang på. Drypp eller gel. Noen må også settes igang flere ganger. Alle er vi forskjellige
miapia Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Jeg håper å unngå det, og om jeg må det denne gangen vil jeg ha lovnader om epidural først! Jeg revnet lite, med riene var heftige, og det endte i styrtfødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå