$ilje Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Heisann! Ønsker meg en 3-hjuling av god kvalitet.Har sett en del på OTH,TFK og Quinny 3XL Comfort. Syns i hovedsak OTH sin Urban Jungle er kjempe lekker,men syns det er en ulempe at den ikke har regulerbart fotbrett. Noen med erfaring med disse vognene?Fordeler/ulemper?
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Har TFK jogster twist.er kjempefornøyd.Kjempegod å trille,stor sittedel,blir liten sammenlagt,stødig,smal mellom hjulene,ikkeno problem å komme igjennom butikker==) Regulerbart fotbrett er også et pluss.Eneste er at det er litt vanskelig å komme til handlekurven.Men det er ikke et stort minus for min del. Lillegutt sover kjempegodt i den.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har TFK og er også super fornøyd. Den perfekte sovevogn Min sønn sover som bare det når han kommer oppi. God å trille, bred i sittedel men likevel er avstanden mellom hjulene smale nok slik at man kommer igjennom i butikker. Handlekurven under er det eneste minus, trangt å få lagt noe nedi.Hadde Quinny i 1 år også, men TFK er hakket bedre.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Quinny er stor sammenlagt,tung, kort i sittedelen, liten bag Tfk er liten sammenlagt, kjempestor sittedel, lett, reg. fotbrett, full liggestilling, stor bag Oth har ikke reg. fotbrett, ikke helt full liggestilling, medium stor bag, liten sammenlagt,lett
-Amelie- Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg stod mellom de samme, og endte opp med OTH. Er kjempefornøyd, jeg! Det at fotbrettet ikke kan reguleres er egentlig ikke så krise, selv om jeg tenkte litt på det jeg og. Datteren min sover i alle fall MYE bedre i denne enn i den gamle bag-vognen
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Har OTH og har aldri savnet regulerbart fotbrett.
Blue Lady Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Hvertfall ikke Quinny. Pga det jeg skrev her i går http://www.dinbaby.com/forum/thread/8417097 Hat TFK og er kjemepfornøyd med den! Har ikke erfaring med oth
$ilje Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2007 Tusen takk for delte erfaringer. Har nå i grunnen slått fra meg quinny,har lest om mange misfornøyde brukere,så valget står nå mellom oth og tfk. Syns OTH vogna er helt superfin og kombinert med posen buggy mummy i gull blir den NYDELIG:) Men så er det dette med at fotbrettet ikke kan justeres,men som dere som har vogna sier så har det kanskje ikke så mye og si. Hva koster denne vogna i Norge,og har noen erfaring med å kjøpe fra utlandet,f.eks. Nederland?
Hogne&Anneli Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 OTH har vell ikke full liggestilling? Liker ikke merke på siden av rammen på TFK. Quinny XL har vi. Minuser: - litt vinglette mellom sittedel & ramme. - Åpent i sidene på kallesje, så guttungen min strekker begge henda ut gjennom sidene. Hver gang jeg skal ta ned kallesje, så må jeg ta frem henda hans først for ikke å klemme dem. (!!) Pluss: - Forovervendt sittedel. - Regulerbart fotbrett - Full liggestilling Ville ha gått for TFK, hvis det er full liggestilling & mulighet for forovervendt sittedel. (Og hvis merke på siden kan tas av...) Hvis ikke ville jag ha gått for Easywalker Sky m/reisebag!!:-)
Hogne&Anneli Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 TFK uten tvil. Ref. fra anonym. - Tfk er liten sammenlagt, kjempestor sittedel, lett, REGULERBART fotbrett, FULL liggestilling, stor bag.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Quinny har den fordelen at du kan ha sportsdelen mot deg. Ellers er det ikke så mye som gjør den vognen bedre enn andre,tvert imot. Enig i at Oth er enkel og stilren,og finest å se på, men den har jo hverker regulerbart fotbrett eller full liggestilling. Er ikke det viktigere at barnet ditt har max komfort,enn at du får en ¨lekker vogn? Bare en tanke..ingenting vondt ment )
$ilje Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2007 Men er det slik at TFK har full liggestilling og vendbar sittedel?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Tfk har full liggestilling,men ikke vendbar sittedel. Desverre er det sånn at de vognene som er små,nette og tar liten plass sammenlagt og veier lite, ikke har vendbar sittedel. Teutonia har en trehjuling der du kan snu sittedelen. Minuset med Teutoniavogner,er at de er litt korte i sittedelen ( ca 90 cm). Vårt 20 mndr (ca 86-87 cm) lang gamle barn begynner å få knapt med plass i sin Teutonia.. Vet ikke hvordan det er med Jane Slalom Pro,om den er vendbar, men vet at mange skryter av den. (www.barnasverden.no) Kan tilslutt slenge med en egenerfaring,da jeg var veldig opptatt av dette med å ha barnet vendt mot meg lengst mulig; da han var ca 8 mndr, var han rett og slett lei av å sitte "feil" vei, og jeg måtte ofte dra vogna etter meg for at han skulle være fornøyd under trilleturer. Så denne gangen er jeg ikke så opphengt i akkurat sånt. Det var kun på kjøpesenter ol han ble småstresset,da hadde vi med en vendbar vogn. ikke så ofte vi er på kjøpesenter heller da )
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har OTH og er kjempefornøyd. Den er supergod å trille, på alle slags fører faktisk. Ingen bakdel at fotbrettet er fast syns jeg da. Lillemor sover veldig godt i den, faktisk bedre enn i Simoen hvor hun ligger flatt. Du kan kjøpte til en del ekstrautstyr til den også. Lillemor har veldig god utsikt i den og stortrives i den! Så den anbefaler jeg!
Mari26 Skrevet 28. februar 2007 #16 Skrevet 28. februar 2007 Jeg sto mellom OTH og TFK, men valget falt til slutt på TFK. Dette pga regulerbart fotbrett, liggestillingen og håndbrems (greit når man bor på toppen av en laaang bakke). Er kjempefornøyd med vogna!
$ilje Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 1. mars 2007 Tror også jeg kommer til å gå for TFK vogna:)
Popeye Skrevet 5. mars 2007 #18 Skrevet 5. mars 2007 Jeg kjøpte Quinny Freestyle XL3 Comfort til vår lille på lille julaften 2006, så vi har hatt vår i snart to og en halv måned. På den tiden har jeg notert meg følgende negativt med vognen: - Den trekker mot høyre når forhjulet er låst (reklamert på og avvist) - Parkeringsbremsen virker ikke lenger (skal relameres på) - Hvis stellebagen er tung så har vognen lett for å tippe bakover med bakovervendt sportsvognsete og liggende baby - Sporvidden gir hodebry på trange steder - kommer ikke gjennom alle dører og åpninger! (har hatt problem i 70cm bred dør) - Vognen føles overraskende trang på tross av sporvidden - når mini ligger i Voksi-pose har hun det trangt sideveis - Kalesjen kan ikke kan åpnes/lukkes uten mye bråk, så mini våkner når man justerer på kalesjen (f.eks. hvis man kommer inn på cafe og legger ned kalesjen for å følge litt med) Hadde jeg visst/sjekket(tenkt på alt dette før jeg kjøpte, så hadde jeg nok valgt annerledes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå