Gå til innhold

Spiser dere middag sammen med barnet?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Det er først noe vi har gjort den siste uka, har liksom ikke fått helt dreis på rutinen i det før nå. Det er jo innmari koselig, og jeg er glad vi endelig har fått det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiser ikke middag sammen. Snuppa spiser middag så tidlig som 15-15.30, og da er ikke pappa'n hjemme ennå. Vi spiser middag som regel etter at hun har lagt seg. Litt synd, fordi jeg synes det hadde vært koselig og spist sammen alle sammen. Jeg håper vi kan få det til litt oftere når hun begynner å spise den samme maten som oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt å spise sammen enda. Men nå har vi bare gitt grøt i to uker enda, da.... Tenkte å begynne med middagsmat en av dagene. Og så etterhvert så får vi vel begynne å lære gutten å spise selv. Foreløpig er det vi som mater...

 

Kan kanskje bli litt vanskelig å spise mat sammen, da må i så fall han spise grøt mens vi spiser middag. Karsten legger seg 18 og mannen min kommer ofte ikke hjem fra jobb før 17, så hender vi ikke spiser før 17 - 1730... Men synes det er en utrolig koselig vane å spise sammen, så målet er å spise samtidig etter hvert... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen vår bli som regel mellom hans middag og grøt. Men sitter som oftest ved bordet sammen oss. Men vil samordne måltidene når han blir litt større. Ikke så avslappende for den som mater og skal spise selv samtidig, men har gjordt det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi her i huset, både med førstemann og minstemann har vi jobbet for å få rutinene sammen fra første stund. Det er ingen av mine som har likt glassmat, så da blir det slik at man lager mat som minstmann også kan spise noe av også spiser vi sammen. Det er skikkelig koselig, men kan jo også være litt stressende til tider når man føler at maten flyr rundt ørene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs litt når han våkner på morgenen. Vokner han tidlig, klarer han ikke vente helt til pappan kommer hjem i 16-17 tiden. Men som regel gjør vi det. Er jo kjempe koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør ikke det. Men hun får som regel ett el annet å tygge på mens vi spiser og hun sitter med oss da. Men synes det er greiere når de begynner å spise selv, ellers så kan det fort bli litt mye styr med mating samtidig som man spiser selv, søl og gris:)

Nathalie spiste som regel sammen med oss før hun kunne spise selv, men jeg synes det var litt slitsomt av en el annen grunn:)

Men nå passer heller ikke måltidene til Olivia inn i vår middagstid da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får middagen sin rett før vi skal spise, så sitter han sammen med oss og suger på en gulrot eller får noen leker mens vi spiser. Pappa'n er hjemme 15.30-16, så jeg jobbet rutinene til slik at det skulle matche sånn ca :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver da det! Problemet er vel heller det at jeg forsyner og serverer 3 stykker, så det er vel heller det at jeg ikke spiser sammen med resten;-) Pappaen er på en måte på en annen planet når det gjelder matservering - hehe - prøver å skjerpe han inn hele tiden!

 

Jeg prøver å la Nora få noe til våre måltider - også fordi hun ikke vil ligge på gulvet når vi andre har det sosialt rundt bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gjør ikke det enda. Patrick spiser middag tidligere enn oss. Vi spiser som regel middag når Patrick sover ettermiddagsblund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...