Gå til innhold

hvorfor???


tsb06

Anbefalte innlegg

hun våkner jo hall 5 vær morgen, er alt for tidlig for meg... er så sinnsykt sliten nå. noen tips? så sovner hun kl hall10 - 10 for den første kvila, ca 1 time da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingrid våkner klokka fem(i dag sov hun helt til halv seks!!!) og er lys våken. Våken et par timer, så sover hun ofte et par timer. Deretter sover hun en halvtime mellom 12 og 2030. Jeg har prøvd "søvn avler søvn-metoden", der jeg har lagt henne tidligere(da har hun bare våknet tilsvarende tidligere) og jeg har prøvd å legge henne seinere(med hell sover hun et kvarter lenger). Nå skal jeg prøve å innføre et fjerde måltid fast føde - jeg er desperat etter søvn, for jeg klarer ikke sove på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg klarer heller ikke sove på dagen, så det blir bare en 5-6 timer søvn på meg vær natt... har også prøv å legge henne tidligere å senere, men ingen hell med det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd flere dager på rad? Her har jeg prøvd 3 dager i slengen - og gitt opp. Derfor tennker jeg at det ikke er primært søvn det gjelder, men mat - det totale mat inntaket spiller jo inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det nytter ikke å gi litt mat så hun sover videre heller? Olivia sover fra 18 - 6 halv syv, så får hun en flaske og sover som regel til 8. Hun ser veldig våken ut da rundt 6, men sovner ganske fort igjen.

Kanskje du må være litt tøff og drive litt avvenning? Ikke ta henne opp f.eks? Om det føles rett da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var tidlig ja! jenta mi våkna 7.45 i dag.. syns det var tidlig nok jeg..;)

 

ikke lett å gi råd heller.. barn er jo så forskjellige. syns 1/2 times søvn mellom 12 og 20.30 hørtes lite ut.. men som du sier har du jo prøvd å la ho sove mer så da er det jo ikke lett.. ho sover ikke lenger om du triller feks? jenta mi sover hele trille-turen om vi går ut.. kan godt være 2 timer....

 

når sovner ho på kvelden da? hvor mange timer sover ho på natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rullegardiner/persienner/lystette gardiner på rommet hennes? Jeg merker at Amanda våkner når det begynner å bli lyst. Før sov hun til ni - halv ti, så begynte hun å ville stå opp seks - sju. Vi stengte lyset ute og nå sover hun til åtte - halv ni. Det er iallefall verdt et forsøk? =)

 

Og så synes jeg du skal slenge deg nedpå når hun tar den første duppen, husarbeidet kan vente. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bygget slik at jeg vanskelig klarer å sove på dagtid, så det er vanskelig å hente seg inn igjen.

 

Midtersten her hadde det også slik da hun var liten - når det sto et femtall først på klokken når hun våknet var jeg rimelig desperat! Men hun er omvendt nå - og kan sove til halv ti om hun er i underskudd på søvn! Så det er håp!

 

Nora er våken rundt syv - halv åtte! Så jeg klager ikke på morgenen, bare bittelitt på natten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nårtid legger hun seg på kvelden da? Hvis Patrick våkner allerede i 5 tiden,så får han ikke stå opp. Gir han litt pupp,å så er det tilbake i hans seng. Kan hende han surker litt,men det går fort over. Da kan han ligge å prate med seg selv i 10-15 min,så sovner han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun legger seg mellom 19-20... nå har vi hengt opp rullegardin foran vinduet, får håpe det hjelper:) tar henne opp i senga vår, så ligger vi dær våken til ca hall 7...da ligger hu å synger å klapper hender, hehe... åsså får hun flaske med mat... håper dette snur seg snart, er helt gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...