Gå til innhold

4 veldig tette, noen som har erfaring med det?

makrellen 3.barnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg har to små på 2 og 3 år (18 mnd mellom de), venter nå tvillinger, disse er ventet på sen sommeren. Det vil da bli 4 barn på 4 år, er det noen som har opplevd dette? Er det veldig slitsomt?

Jeg gleder meg veldig, men gruer meg også, veldig usikker på hvordan dette vil gå..

Planen var 3 tette, men så snek det seg med en bonus, noe vi er veldig glade for.

Fortsetter under...

Gratulerer!

Har fire på seks år, og venter nr fem i august. Eg veldig glad det bare er en... Ja, det er slitsomt, og fantastisk gøy. Eg har og 18mnd mellom dei to tettaste, og det var nok den mest slitsomme perioden, det er så deilig når dei eldre søskena kan gå, snakke, leike sjølvstendig ei stund. Trur du kjem til å merke at dei to "store" får masse glede av kvarandre. Sånn sett kan det faktisk vere avlastande å ha mange barn (ikkje tull). Spennande med tvillingane korleis det blir med basalbehov i begynnelsen soving og mating og sånn er jo litt meir tricky med to. Søstra mi skulle også ha nr 3 og fekk nr 3 og 4, ho hadde då ein på fem og ei på 1,5. Ho fekk mykje hjelp av svigerfar som fulgte i bhg, og tok med 1,5 åringen på tur og sånn.

Og så må ein skru ned krava kva standard på husarbeid gjeld. Det er ikkje så mykje meir barnepass-arbeid med mange barn enn få, dei har det veldig fint saman, man det er enormt mykje meir husarbeid.

Du fikser det nok, men JA det kommer til å bli hektisk. Har du noen besteforeldre som kan avlaste av og til i nærheten? Nå har ikke jeg erfaring med tvillinger, men det er vel hektisk uansett. Jeg venter nr 4 i april og den eldste min blir seks nå på søndag. De to eldste skiller kun et år og 22 dager. Nr tre blir 3 i april. Dvs at vi hadde de temmelig likt som dere, utenom at vi bare fikk en tredje gangen.

Det jeg syntes var mest slitsomt, var å være gravid med en 2 og en 3 åring i huset. Nå hadde ikke jeg de i barnehagen, så jeg var hjemmeværende.

Men det er jo bare en periode, og du klarer det nok fint.

Håper du får et flott sv.skap og at du har noen som kan hjelpe dere når barna er født.

Lykke til!

Jeg fikk 3 barn på 1 år og 10 mnd. ( et tvillingsett) Det gikk fint. Er kun når jeg ser tilbake, at jeg ser hvor strevsom det var. Når du står midt opp i det, går alt.

Venter nr 4 nå, og tror at det kun er en. Skal på UL 27 mars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...