Gå til innhold

Juni: I dag fikk jeg endelig bestilt sydentur!


vårspiren

Anbefalte innlegg

Brukte evigheter på å bestemme meg for hvor vi skulle reise. Samboeren min sa bare at "Alle alternativene du har funnet ser fine ut, så det er egentlig det samme for meg. Du velger". Huff, for et svar...

 

Så da jeg hadde brukt evigheter på å bestemme meg, ringte jeg Apollo for å bestille. Og vet du hva? Jo, alle hotellene jeg hadde sett på var blitt utsolt i løpet av helga... hehe... det kunne vel ikke vært mer typisk.

 

Men jeg mistet ikke motet så lett. Ringte Ving, og der var det noe ledig på et av stedene jeg likte. Så da fikk jeg til slutt fingeren ut og bestilt :-) Så da blir det tur på oss! :-D

 

Vi reiser til Puerto Mogán 1 uke (siden alt med 2 uker var utsolgt...) om bare tre uker til! Gjett om jeg gleder meg til litt sol og varme.

 

Her er link til hotellet hvis dere har lyst til å se: http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Spania/Gran+Canaria/Puerto+de+Mogxn/Puerto+Mogan/Hotel/Cordial+Mogan+Playa.htm?Search=True&CountryTrackerId=2772&Season=Winter&DestinationTrackerId=30906&Rank3=true&Rank4=true&Rank5=true&Rank6=true

 

Noen av dere som har vært på kanariøyene og har tips å dele med oss før vi reiser? Hva må vi pakke med oss till lillefrøken? Bleier, barnemat osv... Når vi har bestilt barneseng på hotellet, har de da redd opp med sengetøy også, eller må vi ta det med selv tror dere? Når vi skal koke vann for å lage grøt til snuppa, bør vi ta fra kjøpeflaske og koke, eller fra springen? Hva slags medisiner er det lurt å ha med seg? Hmm... fikk plutselig litt å tenke på her... Setter stor pris på råd fra dere :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mammaen til Linnea:)

 

Vi kom fra Brasil for to uker siden.

 

Jeg hadde med alt av barnemat, men oppdaget etter en stund at det meste var å få kjøpt. Også bleier- dog ikke så bra som libero sine.

Hadde med litt lite grøt, syns det var så litt og gi til mini- (3 om dagen) kuttet middag noen dagen da.

Laget av vann fra flaske som vi kjøpte. Det var ikke noe problem.

Dessuten kokte de vannet på div spisesteder.

 

Ha med nesedråper, paracet, tremometer.. Solkrem..

Bare noen tips:)

 

Og en lett sports trille- vi reiste med en simo kombi- puh, ikke særlig praktisk!! men, men alt går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut:)

Var der i Januar i fjor, da jeg var gravid...

Vi var i Playa de Ingles, anbefaler og ta en tur dit:)

Det er ikke så stort der, men veldig fint:) Det er ikke så langt og ta buss til puerto rico heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest deiligt ut, vi skal ned til puerto rico i mai i 2 uker:) var nede en uke i des også. Gler oss masse til og reise ned igjen til varmen. Vi hadde med oss reisevannkoker det var veldig greit... Dere må ha god tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo nettopp vært på Tenerife, og jeg fant fort ut at de har alt man trenger der nede :) Men lurt å ta med nan og grøt, foretrekker også norske bleier.

Vannet på Tenerife var helt forferdelig, så jeg kokte flaskevann, og kokte også flaskene i flaskevann. Flaskene ble ikke fine av springvannet der nede :(

 

Jeg la ut en pakkeliste på Reisedebatten før vi dro til Tenerife :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...