Gå til innhold

Oktober: Trenger litt råd ang mat og sånn jeg.. gjerne fra noen som IKKE ammer..


Hidjey

Anbefalte innlegg

Minien her er født 5. oktober, og til nå har han klart seg fint med amming. Har fått litt frukt på dagen, og grøt til kvelden.

Meeeeeen, jeg var borte fra han fra tidlig på fredag og så ikke han igjen før natt til mandag da han våknet for mat. Og nå er han helt totalt puppenekt. Han hyler og vræler og er hysteeeeerisk!

 

og jeg får sikkert litt pes når jeg sier dette, men jeg liker virkelig ikke å amme og synes faktisk nesten at det er helt greit at han har puppenekt. (hvis noen vil vite grunnen til mitt ammehat, så spør så forteller jeg gjerne)

 

Så det jeg lurer på er, hvordan ser dagene ut med tanke på mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg forstår ikke helt hva du mener,men du kan jo bare gi mme?

 

Jeg ammer heller ikke,likte det aldri selv men vi gir mme og på det siste måltidet gir vi grøt også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvor ofte? Jeg følte meg plutselig helt grønn. For når jeg har amma så har han spist hele tiden liksom..

Hvor mange måltid og hvor mye spiser de da ca?

heh, skulle tro han var 5 dager, ikke 5 mnd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke da! Dattera mi ville ikke ha puppen da jeg måtte gå på antibiotika da hun var 5uker gammel. Etter det har det kun vært mme.

Jeg ammet eldstemann, og husker at han hang i puppen leeenge og ofte :P Helt til jeg begynte å gi ham grøt! Da ble han mye mere fornøyd!

Hva med å begynne med tilleggsføde, men fremdeles med pupp som hovedmat?

Du kan f.eks begynne med smaksprøver av grøt på kvelden. Øke porsjonen etterhvert. Når han har fått grøt i 14dager, kan du introdusere ny mat... Evnt gi grøt morgen og kveld! Du kan enten pumpe deg og ha i grøten, eller bruke mme. Da skal du se at livet blir ikke fullt så puppefiksert :P (Husk å gi ham en suuup etter grøten da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg litt mme og følg sånn ca det som står på baksiden.. Om du orker kan du jo pumpe deg og gi på flaske.. Det gjorde jeg.. i hele 3,5 mnd.. har fremdeles i frysa.. Har begynt litt med grøt og vi da.. Eeeeelsker det... :)

 

Mål på mm og mme her er

 

150-180ml 4 ganger om dagen... Litt mindre til kvelds da, for da er det grøt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var egentlig det jeg lurte på serru. Hvor mye og hvor ofte, liksom.

 

Han fikk mme i starten, men da var han så liiten. Sover han hele natta?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min får bare mme og bittelitt grøt, han er 4 mnd, født i slutten av okt.

han har 5 måltider i døgnet, da spiser han ca 200ml hver gang, og på kvelden får han noen skjeer tynn grøt i tillegg:)

tror ca 5 måltider i døgnet er passe når de er så gamle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Det er babyen som bestemmer hvor mye og hvor ofte.

 

Snulla får hverken grøt eller frukt, men det skal vi starte med nå. Hun drikker vel 180 ml 4-5 ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er snart 5 mnd. Har gitt maisgrøt i 3 uker snart og i dag har han smakt på potet/grønnsaksblanding blandet med mme. Har gitt kombinasjon av mm/mme hele tiden, men har slutta med pupp nå da han ble veldig sugeforvirret og vi hadde et h.... i tre uker med matnekt. Pumper mm og gir det på flaske sammen med mme. Tenker jeg kommer til å gi ca. 1/2 posjon grøt og 1/2 posjon med potetblandingen pr. dag noen uker og øke gradvis mot to fulle posjoner. Gir mm/mme før jeg gir grøt/potetbl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada vår engel sover hele natta.. Har gjort det fra uke 3.. Heldige vi..

 

(Sover fra ca 2030 til 0730) Deilig vettu.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...