Gå til innhold

småe pupper/brystvorter og amming! noen med erfaringer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig småe pupper, de har heller ikke vokst noe ennå.. Har småe brystvorter å! har dette noe å si for ammingen? var hoss jordmora i dag ,men glemte å spørre!!!? Neste time er ikke før 10 april å da har jeg mest sanns født?! Noen med erfaringer som kan hjelpe?!

takk på forhånd;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eier ikke brystvorter, med mindre jeg fryser no vanvittig, eller er under mer hyggelige omstenidgheter :) Tror det skal gå bra, men jeg lurer i grunn på det samme jeg også? Så *dytter* litt her

Skrevet

ifølge den informasjonen vi fikk på svangerskapskurset den kvelden det var om amming så kunne alle pupper amme. Små og store var like bra, brystvortene hadde heller ikke noe å si. Babyen skal ha hele den brune flekken inni munnen nesten, så da gjør det ikke noe om selve brystvorten er litt liten eller stor.

Så amm med den puppen du har, babyen blir nok veldig fornøyd uansett;)

Skrevet

Hei! Ville bare si at d finnes faktisk brystvorter som er så små at d blir problematisk å amme på vanligmåte.

Vi i vår familie har ganske store bryster, men brystvorta ser ut som en liten ert:P

Både søstra mi, søskenbarnet mitt, måtte bruke ammeskjold, åg d må sikkert eg åg, førr eg åg søstra mi har akkurat likense puppa:)

Ammeskjold får man kjøpt, eller man får d på sykehuset etter man har født hvis de ser at brystvortene er for små:)

Lykke til!:)

Skrevet

Ågså sei dem at baby som blir amma me ammeskjold har lettere for å skifte over til flaske, siden forskjellen på skjoldet og flasketuten er d samme:)

Skrevet

Jeg har små brystvorter og måtte bruke brystskjold de første 3 mnd da jeg amma....gutten fikk ikke tak.

Så det skal jeg koke klart og ha med på sykehuset på mandag også. For blir nok samme greia igjen...

Som hun over sier, de går lettere over til flaske senere, noe som var ganske praktisk etterhvert da jeg mista melka...

Kjenner ei som har små brystvorter som fikk til amming helt uten skjold så det går jo an, men her gikk det ikke. Greit å være litt forberedt på det psykisk.

Skrevet

Takk for alle svar! trives forsåvidt med småe brystvorter da;-P... må man bruke ammeskjold? hoff, høres litt tungvindt ut ,men det skal vell gå bra det da..nå er jeg iallefall innstilt på at det er en mulighet for at det kan skje! så blir man ikke helt overraska... å man får vell ikke like såre brystvorter kan jeg tenke meg... søstra mi brukte sånne tror jeg ,men det gjorde visst for vondt å amme og hun hadde ingen problemer med å gi han flaska:).. trodde bare puppene skulle forandre seg- bli større eller no?! alltid det jeg har hørt av alle.. hmm jaja, kanskje man slipper henge mugger etterpå da?!;-)

Skrevet

små pupper her er et kjent fenomen!!

jeg har selv to skinnfeller med to rosiner på tuppen og ammingen har gått strålende uansett!!

da jeg fikk min første for over 4 år siden var puppene mine så små at de så ut som de to kladdene du har på ryggen, men datteren min sugde som en helt og ammingen gikk over all forventning!!

Skrevet

man må ikke bruke ammeskjold.. du får oxo kjøpt noe på apoteket for å få brystvortene større på.. en plast dings.. husker ikke hva den heter.. de har den i Chicco sine produkter i hvertfall.. jeg ville i hvertfall prøve d fremfor ammeskjold.. men mener at d er en fordel å begynne å lage brustvortene større før fødselen.. men håepr at d ikke blir noe problem for meg.. så har ikke begynt..

men JM menre at d beste er at man prøver uten hjelpe produkter i første omgang..

Skrevet

Dere snakker om små pupper med små brystvorter. Må bare si at dere er heldige som i det hele tatt har brystvorter. J har bryster i normal størrelse, men har ikke brystvorter. Har ihvertfall aldri sett dem, verken når jeg har vært kald eller seksuelt opphisset. Har kun den brune ringen med hull i midten. Beskymrer meg derfor veldig for amminga. Noen i samme situasjon? og med erfaringer med amming og slike pupper?

Skrevet

Jeg har veldig små brystvorter, og før førstemann lurte jeg veldig på om jeg skulle klare å amme. Det gikk kjempefint, brukte bare sånt skjold i fire dager fordi puppen var så hard. Ei god venninne jeg har var litt bekymret fordi hun ikke har brystvorter, bare den brune ringen, men også hos henne gikk dette kjempefint. Vi har begge ammet 9-10 måneder uten problemer. Tror egentlig ikke formen på puppene har så mye å si, jeg:o) Lykke til med amminga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...