Gå til innhold

Noen som har lest den nye Mammaboka til Anne Lindmo & Helle Vaagland?

SusyQ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte å kjøpe den - bladde en del i den i bokhandleren, og fikk egentlig lest ganske mye der :)

Ble litt skuffet da jeg så "formen" den har - den er full av små anekdoter, og er en blanding av ironi og fakta. Litt om fødsel her, litt om amming der, plutselig litt om sying osv.

Og etter å ha lest alle avisartiklene og sett dem på TV, tror jeg at jeg har skjønt poenget deres, liksom: Det BLIR en stor overgang å gå fra karriere/jobb til å bli hjemmeværende mor, det er TØFT å føde, man blir sydd med nål og tråd, man blir ikke plutselig lykkelig av å ha en unge i armene osv osv.

Tror med andre ord man klarer seg fint uten boken, men det er godt mulig jeg kjøper den likevel, mest fordi jeg er Anne Lindmo-fan - og fordi jeg synes det er helt på sin plass med en slik bok.

I tillegg ble jeg veldig provosert av legestandens utrolig arrogante reaksjoner på boken. Synes det er frekt av dem å avfeie en bok som mange er interessert i å lese som "pinlig og patetisk sutring". Og det argumentet fra den ene legen om at "damer føder 7 barn på jordgulv i Afrika, derfor kan ikke damer i Norge fortelle om sine fødselsopplevelser" er jo fullstendig latterlig.

Enig!

Jeg tror også noe av problemet til kritikerne at de ikke forstår ironien og sarkasmen til Lindmo og Vaagland, men oppfatter alt de skriver og sier som blodig alvor og sutring. Tydelig at det er en STOR kløft mellom generasjonene her!

Jeg falt for fristelsen, og kjøpte boka :o)

Etter å ha lest den, er jeg relativt skuffa.

Boka var kort og ikke verdt de 300kr som den koster.

Og de fleste gode poengene/kommentarene har vi hørt før under Først&Sist eller andre steder i media.

Jeg syns ikke boken ga svar på noe, og følte at den passet best for de som har barn fra før.

Som kan kjenne seg igjen i hvordan det er å ha små barn som krever enormt med tid =)

For meste parten av boken er jo om hvordan de ser på det å ha små barn =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...