Gå til innhold

seteleie i uke 36....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer litt på om man kan selv velge vanlig fødsel eller keisersnitt selv hvis barnet ligger i seteleie....Har ligget sånn hele tiden, stor sjanse for hun kan snu seg tror dere?Hvor tidlig setter man evt i gang med keisersnitt før terminen? håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa mi lå i seteleie stort sett hele svangerskapet.. også i uke 39.... men i uke 42 kom det ei lita jente ut med hodet først:) aldri noe snakk om snuing o.l... naturen går som regel sin gang....;)

Skrevet

var du til vurdering i uke 37? for å se hvor sort barnet er ol...?

Skrevet

nei ingen ting... ul en del.. men det var pga lite liv.. rolig lita jente... men da så vi alltid at hun lå med rompe ned. aldri noe snakk om noe vurdering...:) jeg krevde det heller ikke. tordde hun ville snu seg så.... og det gikk jo greit. viste også hun var lita. så vidt over 3 kilo og 49 cm

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har vært hos akupunktør 2 ganger. Skal til UL i morgen for å se om hun er snudd.

Hvis ikke vil de prøve manuell snuing på sykehuset, så røntger de mitt bekken og måler hodet på barnet. HVis det er forenelig med vaginal fødsel vil de anbefale det. men - du kan velge KS. Litt forskjellig fra sykehus til sykehus - noen steder må du krangle mere - men da gjør du det! Forlang det du ønsker.

Vet også om mange som barnet har snudd seg de siste 2 ukene..

Skrevet

Tror praksis varierer fra sykehus til sykehus. Her i Bergen anbefaler de fødsel hvis bekkenet er stort nok etter røntgen. Det er fordi de mener at de har gode ressurser og kompetanse til å ta seg av en setefødsel. Jeg har fått bekreftet fortsatt seteleie hos jordmor i dag, (36+1) og skal videre til konsultansjon hos KK. Blir spennende for jeg vet ikke hva jeg vil...helst bare ha en vanlig fødsel takk! Jeg spurte ang. keisersnitt og da sa jordmor at det var vanlig med 10 dager før termin. Det er bare 20 dager til for min del, væææh!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...