Gå til innhold

Gulping fortsatt!!!!


Gla-mor

Anbefalte innlegg

Nå må det vel begynne å gi seg denne her gulpingen. Gutten får grøt og middag, så man skulle tro at fast føde holdt seg bedre på plass i magen. Men gjett om vi fortsatt har hyppige klesskift! Og gulrotfarge og fruktmos sitter virkelig godt på klærne. Ikke mange plagg som kan arves her,nei.

 

Hvordan er det med deres babyer, har de sluttet å gulpe? Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det blir verre og verre med gulpingen på Benjamin. Før gulpet han veldig sjelden. Nå flere ganger pr dag. Lukter py....

Tror det kommer av at han blir mer bevegelig. Nå ruller han litt fram og tilbake. SÅ vil han sitte rett opp og ned på fanget , og da gulper han så å si hver gang. Uansett om han har drukket melk eller spist fast føde. Irriterende. Håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi har også gulpa mye.. men er mye bedre nå.. ble gradvis bedre og bedre... det hender ho gulper nå også men det er ikke så ofte lenger.. glad er jeg for det ja:o)

har desverre ingen råd.. vet ikke om det blir bedre ved fast føde... hvor lenge har han fått fast føde da? kanskje han må bli skikkelig vant med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

benjamin har fått grøt siden han var 4mnd. Så han er nå vant med det. Han gulper mer når vi trener med han og sammen med fysioterapeuten. Så kanskje ikke magen tåler å bli "presset sammen" slik den blir når han sitter og ligger på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid har aldri gulpa så mye, og gulper kanskje en "liten gulp" tredjehver dag. Kusina hennes har hele tida gulpa mye, og gulper fortsatt mye nå som hun er 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulper fortsatt her, men litt mindre. Tidligere gulpet han heeele tiden, både før, etter og mellom måltider. Nå gulper han bittelitt om morgenen og så kan han gå hele dagen uten å gulpe mer. Men så kan han plutselig ha en eller to dager igjen når han gulper masse igjen.

 

Var på DIB-treff forrige uke og da hadde han en skikkelig gulpedag. Så stakkars js76 (skrev jeg riktig på nicket nå?) måtte hjem og vaske lekene til tulla si... :o/ Akkurat da var jeg ikke så stolt av gutten min! :o/ Gleder meg veldig til det skal bli mindre gulping.

 

Jeg nevnte det på helsestasjonen på fem mnd kontrollen, da sa i alle fall helsesøster at det kunne vare til omtrent ett års alder, da er de mer oppreist og de gulper dermed mindre... Så vi må visst smøre oss med tålmodighet en stund til... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albert gulpet masse før. Etter at vi begynte med fast føde, gulpet han fortsatt masse etter at han fikk middag. Men så kutte jeg ut å gi han melk etter middagen, bare vann i stedet. Og nå gulper han svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...