♥Spirevipp♥ Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Noen her som har prøvd disse? Jeg har fått noen av ei som sliter med halsbrann, men det står i bruksanvisningen at den er lite utprøvd hos gravide.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 aldri hørt at nexium brukes mot det jeg.. :S hatt i meg nexium før, en 7 dagers kur pga de trodde jeg hadde mavekatarr.. men vet at det brukes mot mavesår ol, men aldri halsbrann..
riho1 Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Snakk med legen din før du begynner å ta slike tabletter. Har brukt dem på noen av de jeg har jobbet med, men det er personer som har hatt langvarige plager, ikke svangerskap. Aldri hørt om noen som har brukt disse under svangerskap. mvh
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Min sambo har brukt Nexium i 2 1/2 år pga halsbrann (refluks). Har hatt forferdelig lyst til å ta det nå i sv.sk, men har ikke turt. Har en uholdbar halsbrann til tider...... Blæ!
Coria Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har fått det som en engangskur mot magekatarr tidligere, og det er en veldig effektiv medisin. Men jeg ville ikke tatt sjansen på å ta det som gravid, og jeg tror egentlig ikke det er nødvendig å ta det for bare vanlig halsbrann i graviditet. Selv fikk jeg også mye halsbrann i en periode etter at jeg sluttet, for det er visst noe med at de hemmer utviklingen av syre, og når man slutter, får man da mer inntil kroppen tilpasser seg. Jeg ville uansett ikke tatt reseptbelagte medisiner uten å snakke med legen først.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Hei! Ville heller prøvd Novaluzid, Risiko ved bruk under graviditet er liten og preparatet kan derfor brukes i anbefalte doser under svangerskap. Finnes i flytende form. Håper det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Denne kjenner jeg alt for godt til! Hvilken styrke er det du har???? Jeg bruker Losec 20 mg x 3 daglig nå når jeg er gravid. Nexium har jeg brukt før svangerskapet, i dobbel dose av det jeg tar av Losec i dag. Mine barn har aldri tatt skade av at jeg har tatt Losec i svangerskap og mens jeg har ammet! Losec er nå et av de medikamentene som sykehusene foretrekker å bruke hos gravide med store problemer med reflux/halsbrann! Nexium er forholdsvis ny på markedet her i Norge i forhold til andre medikamenter i samme kategort, derfor står det at den er lite utprøvd hos gravide. Nexium fungerer likt som Losec, det eneste aberet med Nexium, sett fra mitt synspunkt, er at den binder magen. Det er ikke noe videre om du sliter med treg mage fra før. Om det er 20 mg du har fått kan du godt prøve den. 40 mg kan være litt mye til ditt bruk og den skal heller ikke deles i 2. Den er langtidsvirkende og hemmer syreproduksjonen din og kan gi deg en god natts søvn. Hverken du eller babyen tar skade av en god nattesøvn! Lykke til! Med vennlig hilsen ei med livslang reflux!
snart mamma * 3 Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Et mandlar - kjempegodt og naturleg! Berre du ikkje er allergisk da ;-)
Gliset Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Nexium er ett resept belagt legemiddel. Anbefaler deg å ikke bruke det. Anbefaler deg å prøve Gaviscon. Det fungerte greit hos meg på slutten av mitt svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 Det finnes gravide som er nødt til å ta reseptbelagte legemidler, og jeg er en av dem! ;( Jeg har inget valg. Uansett skal du ikke ta disse medisinene før det er høyst nødvendig! Selv om jeg tar denne medisinen nå under svangerskapet så er jeg fremdeles plaget med halsbrann siden problemet mitt har doblet seg. Så de tar bare toppene av plagen for meg. Hadde uansett ikke gått uten dem i det hele tatt, da hadde jeg vært sengeliggende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå