Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet dere om det er mulig å få noen hormoner som gjør at jeg løsner to egg, slik at jeg kan få tvillinger?

Dvs at jeg tar hormoner og sjekker på ultralyd at det er løsnet to egg og så går hjem og lager de naturlig. Ved å ta ultralyd så forhindrer man at det feks er 7 egg der, for da kan man la vær å lage barn, men hvis det er 2 egg der, kan man prøve.

Jeg har så lyst på tvillinger :-)

Vet dere om det er mulig? Dvs litt assistert, men ikke fullt ut prøverør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved bruk av pergotime (eggløsningstimulerende, slik at flere egg løsner), er det større sjanse for tvillinggraviditet. Hvorvidt man kan få ul tett opp til eggløsning, vet jeg ikke.

Det er ikke så lett å styre dette, men med bruk av pergo er det større sjanse. Hvis det ikke er noe galt med din eggløsning, spørs det om legen vil skrive ut resept til deg.

Jeg er selv tilsynelatende 'normal', det samme er mannen, men jeg fikk pergotime for et ekstra puff- uten effekt da:-)

Skrevet

Tror ikke dette lar seg gjøre det offentlige, da vil jo du ta opp plassen til noen mer trengende. Ønske om tvillinger kontra ønsket om et barn.

ta kontakt med privat sykehus, Volvat feks, og spør der.

Når man tar hormoner kan det ligge alt fra null til titalls eggposer der. tror ikke legene klarer å regulerer så nøyaktig at det kun blir to egg.

Dessuten så synes jeg egentlig at dette innlegget var litt feil å legge inn her. Brukerene her ønsker seg barn, om det blir 1 eller 2 har ikke noe å si,bare resultatet blir barn!

Du har et luksusproblem, 99 % av brukerene her inne har ikke det!!

Skrevet

jeg er nok enig i at det blir litt dumt å legge inn dette innlegget her... Vi som er på denne siden sliter med å få barn. Å få et friskt barn er vår største drøm.. at du da vil benytte den muligheten vi kan ha for å få ETT barn for å få deg tvillinger blir litt for mye for hodet mitt...

Hva med å legge inn dette innlegget på "bli gravid" i stedet?? :-)

Hilsen meg, som er litt sensitiv pga hormonene nå..

Skrevet

JA jeg kjenner jeg blir rimelig provosert av dette innlegget.

Rett og slett dårlig gjort og sårende å legge det inn her hvor folk sliter ræva av seg for å kanskje få ett barn

Skrevet

takk Emma, for at du føler det samme som meg :-)

Hormonene mine er i ganske ubalanse nå, så jeg tåler ganske lite!!!

Skrevet

dette var et provoserende innlegg ja..

Skrevet

Det kan jo være at denne jenta ikke har eggløsning av seg selv og derfor må ha hjelp.

Det var sikkert ikke vondt ment:-)

Skrevet

Det er større sjanse for komplikasjoner i et flerlingesvangerskap, så jeg tror ikke du vil få hjelp til å bli gravid med tvillinger.

Skrevet

Da hadde hun vel spurt om det?

Jeg har sett nicket hennes før og tror hun har et barn født i -06.

Jeg er ikke en bruker av IVF lenger, men dette innlegget synes jeg faktisk var på kanten av hva som kan aksepteres. Så at noen reagerer, der i blandt meg, synes jeg er helt på sin plass!

Skrevet

*himler med øynene* trenger jeg og si mer!!!

Skrevet

Dette er utrolig provoserende!!!!

Her prøver vi og prøver vi...Noen i flere år og opptil 10 innsett!!!

Skrevet

Du får garantert ikke hjelp til å lage tvillinger!!

Ellers så må du være forsiktig med hva du ønsker deg......

Skrevet

.....*rister på hodet*...........

Nei dette får du (heldigvis) ikke hjelp til!

Tenk om legene skulle "hjelpe" slike som ikke trengte hjelp!! Hvilken feilbruk av ressurser hadde det vært??

Du skal være takknemlig om du er så heldig at du slipper prøverørsbefruktning!

Skrevet

Må si jeg ble ganske provosert av dette innlegget jeg også.

Jeg er faktisk gravid med tvillinger etter ivf-forsøk. Er kjempeglad for at vi endelig har lykkes. Men hvis du tror at ett tvillingsvangerskap er en dans på roser, så tar du veldig feil!!!

Skrevet

???? Er dette en spoek eller???

Kanskje ment for aa provosere???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...