kfitjar Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Var på kontroll idag og stakkars gutten hadde hjerteslag på 180. Legen sa at det var nok fordi jeg var så sliten, osv. Jeg klaget til henne at jeg nesten ikke har sovet de siste nettene, og så var det opp tidlig idag på jobb. Jeg jobber bare 60%, men de to dagene jeg har fri har mine tre gutter også fri fra barnehagen, så det er jo ikke så veldig mye fri akkurat. Uansett håpet igrunnen at hun ville sykemelde meg.... Hva kan jeg gjøre når jeg ikke får sove om natten og babyen stresser så mye?
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Ble du ikke sykemeldt? Det hørtes veldig rart ut. Det er jo tydlig at babyen din reagerer på at du ikke får slappet nok av. DU MÅ be om sykemelding slik at du får noe rolig tid for deg selv. Det trenger både du og babyen.
riho1 Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 hørtes veldig rart ut at hun ikke gjorde noe med det!!! hjertelyden skal ligge mellom 110- 150max160. Hun skulle ihvertfall tatt deg inn til ny kontroll imorgen!! Ville ikke slått meg til ro med det der!!! mvh
kfitjar Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2007 Takk for svar.... Legesenteret er rett ved siden av jobben min, så jeg kan gå innom en tur imorgen igjen å sjekke hjertelyden igjen. Jeg følte meg litt sytete godt å høre at dere er på "min" side.
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Hei.. Jeg synes at hvis du merker lite liv i kveld bør du ringe føden..hjertelyden kan være rask,men ikke jevnt rask..hun burde passet på at han roet seg inni der før hun slapp deg hjem...
kfitjar Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Han har vært ekstremt aktiv de siste par dagene, så når du sier lite liv, mener du i forhold til det han har vært de siste dagene eller det han pleier å være?
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Jeg vet ikke helt..jeg hadde ringt føden og sagt at jeg vae bekymret og spurt de om det er grunn til bekymring...Vet bare at når vennina mi var i fødsel,ble det hastekeisersnitt pga at ungen lå jevnt på 180. Som sagt det er vanlig at hjertelyden varierer,men jeg reager på at jordmor ikke passet på at den roet seg før hun slapp deg hjem. Bedre og ringe en gang for mye enn for lite..jordmødrene på føden har bedre peiling enn oss på Bim iallefall noen ganger.)
ToSmåTroll Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 På kontroll for et par uker siden la også hjertelyden til babyen min på 180 over en lengere periode. Ble sendt rett på Ullevåll for kontroll. Fant ikke noe galt, men de kunne ikke gi meg noe svar på hva det var. Ring å snakk med sykehuset hvis du er bekymret.
kfitjar Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2007 Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det er temmelig mye liv i magen nå når jeg har drukket iskaldt vann. Dessuten så er det en time til sykehuset, og barnevakt må ordnes til ungene. Jeg tror jeg drøyer det til imorgen, og går innom legen igjen og sjekker hjertelyden. Satser på at jeg får sove godt i natt, sånn at lille gutt kan få roet seg litt. Tusen takk for gode råd og svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå