Gå til innhold

Klar skygge strek ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på el test fra billigtester.no,tok en nå nettopp bare for å se,å der var en klar skyggestrek ved siden av controll streken.....tok en for en uke siden og der var det bare controllstreken som dukket opp....

Er det slik at el testene kan også bli positive når man er gravid?

Jeg er på dag 25,har veldig uregelmessige sykluser,sist var den på 29 dager :)

Noen som hvet eller har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men for at den skal være positiv så må begge strekene være like sterk, eller at el streken er sterkere enn kontrollstreken. Da har du en posititv el-test, som KAN indikere graviditet,

Mange får opp to streker flere ganger i syklusen. Dette fordi LH finnes i naturlig i urin. Men det er bare ved igangsetting av el, eller ved graviditet, at LH stigningen er så stor at eltesten blir positiv, altså to like sterke streker.

Skrevet

Takk for svar :)

Er nokk ikke gravid,tror jeg bare har en pp med veldig mange symptomer :)

Men får bare vente og se :)

Har ikke tatt noen gravid test pga at jeg har bare 2 og dei vil jeg spare til jeg nesten er over ikm :) tetsre søndagsmorgen eller mandagsmorgen om tr ikke har kommet :)

Skrevet

Men som jeg sier over;

Du trenger ikke få en positiv eltest selv om du er gravid. Så håpet er altså ikke ute selv om eltesten ikke er positiv.

Det er ikke en 100 % positiv sammenheng mellom eltest og graviditet.

Noen har positiv eltest ved IKM og ikke gravid (det har jeg opplevd en gang, noe som førte til at jeg ble kjempeskuffet da gtesten ble negativ.), og andre igjen får negativ eltest men positiv graviditetstest.

Så lykke til!

Skrevet

Ja,får bare smøre meg med tolmodighet :)

Ja,kan vel ikke stole på dei el testene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...