tinemor81 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hei på dere;) Jeg har vel kanskje et luksusproblem, men synes dagene er laaaaaaaaaange og ensformige..mannen min har to jobber og er kjempeflink, i tillegg pusser vi opp littegrann før knøttet kommer, han gjør jo nesten alt av jobben.. jeg er førstegangsfødende og snart i uke 39.. Jeg har vondt både her og der, men klager ikke for er jo så gla i både bebin som skal komme og mannen min..vil ikke mase så om det for han har nok å tenke på.. Jeg besøker også venner og familie så sant jeg er i form, og synes det er kjempekoslig.. Har gjort i stand mye til bebin kommer og føler meg ganske klar til å ta han/hun imot..men synes som sagt at dagene blir lange og jeg kjeder meg ganske fort.. Hva driver dere med om dagene? noen gode råd til ei som venter veldig?
riho1 Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Forstår hvordan du har det!! Men det har blitt enda verre for min del nå når jeg er på min 4 dag over termin. Jeg har vært på trening hos fysioterapaut 2 ganger i uka, besøkt venninner og slike ting. Idag har jeg vært veldig rastløs, og da kom jeg på at jeg skulle bake kake, og hvorfor ikke 3 kaker så kan jeg fryse ned til jeg får besøk når babyen har kommet. Kjekt å ha noe å by på. :-) mvh
**synne** Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Sist jeg gikk gravid fikk jeg mange råd om å bake litt. Så kan du overraske besøkende med hjemmebakst! Ingen som forventer at den nybakte mor skal stille opp med bakverk. Så da imponerer du vettu..hehe.. Bare til å hive i frysern nå og ta opp siden! Ellers kan du jo lese en bok -kanskje lenge til neste gang du får tid til det? Se noen filmer? Lage album?
PlinkiPlonk Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Mannen min er på skole, å dattra mi er og på skolen, så jeg er og alene om dagene...Jeg strikker, bimmer, lager mat, vasker/bretter klær...drit kjedelig, med andre ord. Kan ikke kjøre bil heller, pga bekkenløsning. Så er baaaare hjemme, kommer meg på butkken en gang i blandt når mannen min kjører, og kan hjelpe meg ut og inn av biln:) Nei, gleder meg til jeg er ferdig,om ca 40 dager...hurra!!
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 I dag har eg hatt første dag heime og eg må innrømma at eg har verkeleg nytt det. Før eg gjekk i permisjon har eg laga meg ei liste over ting eg kan gjera heime, her er litt frå den lista. - laga fotoalbum - gå til frisøren - vaske kle til babyen - vaske hus - besøka den tidlegare arbeidsplassen - lesa - strikka - sy toalettveske - henga opp gardiner - baka - laga middagar (gryterett, pizza.....) til etter fødsel Må innrømma at eg forløbig (veke 37) er i nokolunde bra form, men om eg får gjort alt på lista veit eg ikkje.
plutseligbolle Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Fint at noen tar opp dette. Det er jo ikke så lett å takle "husmortilværelsen" etter å ha vært i full jobb. Selv er jeg nå 100 prosent sykemeldt (i uke 33) og var litt bekymra for hvordan det skulle gå. Det viktigste for meg er at jeg kommer meg ut av huset hver dag, hvis ikke jeg får det til før i alle fall klokka to blir jeg litt sprø. Her en dag var det stiv kuling så da var det ikke så artig å gå på tur.... Det beste er å ha en avtale i løpet av dagen, men jeg kjenner ikke så mange her så det blir ikke så ofte. Ellers tar jeg kjøretimer, rydder, vasker babyklær, bimmer (alt for mye, føler meg helt avhengig iblandt) og så skal jeg ta en tur til noen venner der jeg bodde før. Jeg har nokså vondt i bekkenet og må gå til fysioterapi snart, ellers tenker jeg at jeg må nyte denne tida, gå på kino, lese bøker, og prøve å holde humøret oppe.
lettereforvirra Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Hei!! Åhh, hadde jeg vært dere hadde jeg lagt bena på bordet å skrudd på tven, spasert meg en tur, loffet rundt å kikket litt og tatt livet heelt med ro:) Jeg synest sist svangerskap var tøft, men denne gangen har jeg hatt ettåringen min hjemme og da er det ingen kjære mor. Her er det full rulle fra morgen til kveld. Tror det er viktig å samle mest mulig søvn til fødselen og etter fødselen er det ikke sikkert det blir mere søvn. Nyt dagene, det kommer sikkert til å bli lenge til dere kan gå slik hjemme. Når nr to kommer er det ikke så lett å slappe av hjemme. .
tinemor81 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2007 Tusen takk for råd og tips..jeg slapper av og koser meg jeg..og innimellom skal jeg gjøre ting og tang.. som.f.eks bake, vaske og besøke venner..jeg må lære meg til å sette pris på det som er her og nå og samle krefter til det store som skal skje. Det kan jo skje når som helst egentlig..bare 11 dager igjen..Det blir nok andre boller når lillegull kommer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå