SuperBibb Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hvor lenge venter dere med å kjøre på lang tur?? Beibisen har vel ikke godt av å sitte i bilstol så lenge av gangen....?! Eller...hvordan gjør dere det der?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Det er ikke påvist noen ryggskader på barn fordi de har "liggesittet" i bakovervendt babystol, det skal derfor ikke være nødvendig å skaffe bag med nett i tillegg selv om man skal på langtur. Det er selvsagt en fordel å stoppe og ta en pause der babyen får bevege kroppen litt på en annen måte ca annenhver time, men det er ikke nødvendig å vekke et sovende barn. Overlege Tor Einar Calisch ved barneintensiv avd. på Ullevål sykehus bekrefter at spedbarn ikke tar skade av å sitte i en babystol selv over litt lengre tid.
Tiddelidu Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Jeg roet meg helt ned hjemme de første ukene. Pappan gjorde handling og alt mulig. Syns det var veldig deilig å slippe ut i bilen. Tok noen uker før vi besøkte foreldrene mine til og med, de bor 10 minutter unna. Det var mye lettere at folk kom til oss på besøk. Jeg tror det er veldig viktig både for beibi og seg selv å ikke stresse ut den første tiden.
kokko Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 lang tur hva er det? prinsessen ¨vår var ikke fullt1 mnd når vi tok vår første lang tur 3 timer, men det var med en 20 min., båttur, sov hu tok jeg henne ikke ut av bilstolen, men var hun våken så tok vi henne ut av den...
OktoberMa-04 Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Første måneden tok vi kun korte turer (maks 20 min...). Etter det tok jeg helt ikke turer på mer en ca. 1 time (eller 1,5 timer) før han var litt større. Husker faktisk ikke når vi tok han med på turer over 1,5 timer, tror han var 5-6 måneder jeg... Har hørt at de helst ikke skal sitte mer enn 1 time i bilstolen når de er små jeg, men husker ikke hvor jeg leste det...
Samoi, fikk gutt 23.03 Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Tja, vi har tre timers reise hjem fra sykehus i bil, så det blir vel den første turen når babyen er 4 dager gammel. Ellers når vi er kommet hjem, blir det nok bare korte turer i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå