Gå til innhold

Ser besteforeldrene ofte barnebarna?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp ringt og mast på Ingrids farmor om at hun skal komme. Farfaren kunne ikke nok en gang, har ikke sett henne siden jul, selv om de bor 5 min kjøring unna. Mormoren og morfaren er innom her fire-fem ganger i uka, men de bor i samme bygd. Forlanger ikke så ofte, men kanskje en gang annenhver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mine foreldre ser barna ganske ofte.. hver uke... noen ganger flere dager på rad.. men det er mest fordi jeg er der borte eller drar noen steder/ går tur sammen med mamma.. de er ikke flinke til å besøke oss. farfar ser nesten aldri barnebarna desverre så eldste er nesten litt redd for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sett med besteforeldre ser henne ihvertfall 1 gang i uke, og kanskje mer!!! De er veldig flinke til å ringe også.

Ikke vanskelig å be om besøk av de heller :) De bor bare 5 og 10 min unna oss da, så ikke så lang reisevei heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de alle minst en gang i uka. Bor 2-5 min unna med bil, og innen gangavstad med begge. Hyggelig med besteforelder!!!! Mye god hjelp i dem, hvis man trenger det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her bor farmor og farfar på Island, så de ser han ikke ofte. Mormor og morfar bor rett i nærheten så de ser han flere ganger pr uke. Mormor sitter ofte barnevakt hvis det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfaren ser han ca annenhver uke, bor 10 minutter unna

 

Mormoren har ikke vært her siden dåpen 08.10, så det nærmer seg 5 mnd nå. Hun har sett han 3 ganger siden han ble født. Bor ca 1,5 time unna.

 

Farmor og farfar ser vi hver uke, de vil gjerne komme oftere også men er ikke bestandig det passer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min mor ser mine barn når vi besøker henne, eller hun kommer hit, som er max 1 gang hver andre mnd! min far ser barna i snitt 2-3 ganger i året, da besøker vi han....eller møtes tilfeldig i nærmeste by! mine svigerforeldre ser barna hver 2 mnd ca, da kommer de til oss, men de ringer og klager på at vi aldri kommer til de, enda de er begge oppegående, liker å farte, og er uføretrygdet, mens vi er i jobb og har barn og utstyr som må drasses på...min far bor 1 time fra oss, min mor 2 timer og mine sviger 2 timer......jeg savner at barna skal ha et veldig nært forhold til sine besteforeldre....men men , sånn blir det i en hverdag som er travel!!

 

eneste jeg reagerer på er at om din "farfar" bare bor 5 min unna..hva gjør at han ikke har sett barna siden jul???besøker du aldri han????????og hvorfor maser du på at de må komme, kan ikke du reise dit når de bor så nærme??? hadde mine foreldre eller svigers bodd nærmere enn 1 time, hadde jeg besøkt de oftere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dette er ikke kritikk...jeg bare lurer på hva som gjør det!!!! HØRTES KVASST UT....MEN IKKE MENT kvasst...ops caps lock..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi flytta til Trondheim så besteforeldrene barna ca hver andre mnd... Vi bodde da 60 mil unna. Nå lir det nok hver uke:) Blir deilig med litt avlastning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det burde jeg ha nevnt. De røyker inne, og for oss er det et tiltak å dra dit, for alt må vrenges av og vaskes når vi har vært der. Det hender jeg ikke tar med jakka mi inn. Jeg vil ikke at jenta mi skal være et sånt sted så ofte, derfor har vi vært der tre-fire ganger med Ingrid. Jeg ble selv syk av røyking inne, derfor jeg er litt hysterisk.

 

Ellers kan jeg garantere at jeg hadde besøkt dem, særlig siden jeg mener Ingrid hadde hatt så godt av å komme ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og stefaren min ser jentene nesten hver dag, har barnevakt minst en gang i uka. Pappa og stemoren min ser de hver andre uke, bor 3 timer unna. Svigers ser de 1 gang hver andre mnd kanskje selv om jobber i Oslo og bor 2 timer unna. Sofie har de kun sett en gang, er mer interessert i å se og passe Emma.

Vi maser på svigers at de må komme, det er alltid vi som må komme, og det er litt tiltak innimellom, men de er ikke særlig villige. Orker ikke mase mer, det er de som går glipp av to herlige jenter tenker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor ser barna mine sikkert 5 ganger i uken - hun ringer om ikke vi ringer for å høre om "hun har fri idag eller om det er behov for litt hjelp" - hehe! Trenger alltid litt hjelp, jeg:-) Og når hun er her slipper jeg omtrent ikke til med et bleieskift engang - så jeg er skikkelig bortskjemt. Hun hadde Nora da det var skidag på skolen, og var litt ergelig for at hun sov bort hele dagen (ble vekket etter 3 timer...). De fikk jo ikke tid til å leke om hun ikke vekket henne;-)

 

Farmor og farfar bor i nabohuset, dvs 10 meter unna. Farfar har ikke noe voldsomt barnetekke, men det hender at ungene løper for en rask prat. Farmor er sterkt preget av sykdom, og vi kan ikke gå dit om vi er syke - prøv å finne en uke med barnehage/skolebarn uten virus:( Men vi skåner henne gjerne i forhold til sykdom. Barna løper gjerne bort, men det er enklere på sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er hos svigers hver søndag sammen med hele familie hans. Det er en koselig tradisjon jeg skulle ønske min egen familie hadde hatt, men de er alltid for opptatt med ett eller annet. Vi har akkurat flyttet inn i vår nye leilighet, og har i de siste tre ukene bodd hos svigers mens vi ventet på at leiligheten skulle bli litt mer klar.

mormoren og stemorfaren ser vi ikke så ofte, kanskje 2 ganger i mnd. De farter mye, og har ikke så mye tid til overs. Min far har sett Oda en gang, men jeg har ikke noe interesse av å holde kontakt med han pga familie trøbbel i fortiden. (han er litt for egoistisk, drikker for mye og holder aldri løfter....jeg vil ikke utsette min datter for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun to bestemødre i bildet her, da både mannen min og jeg har mistet fedrene våre... Mormor (min mamma) bor en time unna og hun er ganske så flink til å komme på besøk. Hun ser vel Karsten hver 2-3 uke. Men da er det som regel 1-3 netter overnatting i bildet, så det blir jo endel. Farmor (min manns mamma) sier hele tiden hun skal komme på besøk, men gjør det dessverre ikke. Men klager jo litt over at vi "aldri" kommer på besøk når vi er der, da. Hun jobber 50% og er frisk og rørlig, så hun har egentlig fullt mulighet for å komme hit. Bor 2 timer unna. Vi har vært der 5 ganger siden Karsten kom, men da er vi jo der 2-4 netter hver gang...

 

Skulle ønske farmor også kunne reist inn hit og besøkt oss. Ellers synes jeg at vi ser bestemødrene "nok", jeg, i og med at vi/de overnatter hver gang. Det beste ville selvfølgelig ha vært å ha bodd mye nærmere, heller hatt kortere, men hyppigere besøk...

 

Både jeg og mannen har tre søsken hver oss, med ektefeller og barn. Så i tillegg til disse bestemødrebesøkene så blir det endel tante/onkel-besøk også... Så vi ser da familie 1-2 ganger i uka i snitt. Heldige som har stor familie, ja! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. her er d både og!! foreldrene mine er skillt så d blir en del sett besteforeldre... men mor og far til samboer,mamma og stefar ser han hvertfal en gang i uka... jeg synes d er viktig at de har god kontakt med besteforeldre!!! men faren min og samboern har ikke vært hos oss siden november tror jeg... men d er deres tap mener jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers + to tanter og en onkel bor her på byen, så dem ser vi mange ganger i uka. Mine foreldre bor et par timer unna og de ser vi 1-2 ganger i måneden, men da fire-fem dager i slengen, for jeg har jo permisjon ennå, så kan være noen dager når jeg først reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...