Gå til innhold

Noen andre som plages med migrene?


-carina-

Anbefalte innlegg

Er ikke artig med migrene, altså. Har heldigvis fått noen tabletter som virker i 98% av tilfellene, jeg fikk ett nytt liv når jeg startet med dem. Men de kan jeg ikke bruke når jeg er gravid/ammer... Så er lenge siden jeg har fått glede av dem nå dessverre.

 

Men jeg bare lurte på om det er noen andre som plages med migrene? Hadde vært kjekt å høre hvordan dere får til å kombinere migrenen og små barn... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt migrene siden jeg var 9 år, men anfallene kommer sjeldnere og sjeldnere! Etter jeg fikk Simen har jeg hatt et skikkelig anfall... Bruker ikke medisin, men må ligge på mørkt kaldt rom til jeg sovner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når jeg fikk migrene, men har hatt skikkelig hodepine og måttet gått og lagt meg så lenge jeg kan huske. Mener jeg hadde det sånn allerede i første klasse... Fikk ikke diagnosen migrene før jeg var nesten 30, da brukte jeg sterke tabletter som ikke hadde så mye effekt. Når legen klaget på det, så ble jeg litt irritert, han fikk da heller finne noe annet som fungerte. Var en venninne av meg som hevdet at det ikke var hodepine jeg hadde, men migrene. Fikk prøve en av hennes tabletter og det fungerte perfekt. Så jeg var lykkelig over endelig å ha funnet noe som virket. Variert i perioder hvor ille plaget jeg har vært, men enkelte ganger har jeg måttet gå og legge meg 4-5 ettermiddager og sove til neste morger hver eneste uke i laaang tid. Så du kan si at medisiner forandret mitt liv.

 

Har jo dessverre ikke kunnet bruke medisinene mens jeg var gravid/ammer. Hadde bare ett migrene anfall mens jeg var gravid, så det var til å holde ut... Nå mens jeg ammer har jeg heldigvis ikke så mange heller, 5-6 stykker. Hatt endel hodepine, da, men det går det ann å leve med. Men jeg bekymrer meg jo veldig for hvordan det skal bli om jeg får flere barn. Er jo enklere å ha bare en å ta seg av, enn å skulle ha to barn å ta seg av med migrene.

 

"Heldigvis" så kommer migrenen tidlig på ettermiddagen og blir sterkere. Så jeg klarer som regel å komme meg gjennom dagen og så jeg klarer å holde ut til Sten evt kommer hjem fra jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt noe antiflogistika nå, da? Nå har jeg ikke felleskatalogen foran meg, men det er sikkert noen sterkere du kan benytte mens du ammer - cataflam f.eks. (sjekket felleskatalogen, jeg - hehe)

Det kan jo være nakke/skulderplager som er med å gjøre situasjonen verre.

Har du typisk ensidig migrene? Jeg har ikke migrene, men kan få tensjonshodepine som sitter ensidig, for jeg har en liten kranglete muskel bak i overgang nakke/bakhode som gir litt trange forhold for en nerve:( Derfor kan jeg aldri ha veske på meg, løfter jeg litt på den ene skulderen gjennom en dag, er jeg dømt til hodepine den neste. Fungerer godt med lommeboka i lomma, jeg da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tusen takk for svaret!

Jeg trodde lenge at jeg hadde spenningshodepine. Derfor brukte jeg Somadril i kombinasjon med Paracet. Det var ett år jeg brukte en hel eske, 30 stykker, og da ble legen "sint på meg". Skjønner jo at dette er noe man kan bli veldig avhenging av, men når jeg blir "invalidisert" av migrenen ca 200 dager i året i blant så syntes jeg at jeg hadde vært veldig forsiktig, jeg. Ikke kom han med noe forslag til hva jeg kunne bruke heller.

Men så var jeg så heldig at jeg hadde en venninne med migrene, som sa at symptomene mine lignet veldig på hennes. Ville jeg ikke bare prøve en liten tablett som hun hadde... Jeg var jo overbevist om at jeg hadde spenningshodepine, siden Somadrilen stort sett brukte å virke. Men hun fikk til slutt overtalt meg. Og jeg fikk et helt nytt liv. Gikk til legen min og krevde å få migrenemedisiner, og jeg har fått ett nytt liv!!

 

Jeg forsøkte Naproxen/Naprosyn for endel år siden (nærmer seg vel 8-9 år siden?!) og det hadde ikke noe effekt i det hele tatt. Kunne kanskje spurt legen om resept på Cataflam, det kan jo hende det virker bittelitt andreledes...

 

Har forsøkt massasje for å løse opp i spenninger. Men tror migrenen kommer først og så kommer spenningene, ikke motsatt... Så det hjalp meg dessverre ikke så mye...

 

Maxalt har jo "reddet livet mitt". Eneste ulempen er jo at jeg ikke kan bruke det når jeg er gravid/ammer. Hadde heldigvis ikke så mye migrene under svangerskapet og lite nå. Det som hovedsaklig gir meg migrene er enten når jeg spiser for lite (så jeg prøver å få i meg nok mat hver dag) eller når jeg bruker hodet mye. Så jeg gruer meg veldig til jeg må begynne å jobbe igjen i mai. Da ammer jeg jo fortsatt, men så skal jeg bruke hodet mitt masse på jobb... Så jeg skal ta en samtale med legen min, jeg SKAL ha ammefri. Selv om jeg ikke fullammer når jeg begynner å jobbe igjen, så tror jeg litt kortere arbeidsdager kan redusere dagene med migrene. Så på den måten så er det jo ammefri... :o)

 

Men jeg skal høre med legen om jeg evt kan teste Cataflam. Ellers vurderer jeg sterkt at neste baby får bli flaskebarn... Men det er vel ikke så galt det heller, selv om det jo er synd dersom man egentlig kan amme...:o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...