Gå til innhold

Forlovelsesring kontra giftering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært forlovet i 6(!)år nå og skal gifte oss til sommeren, og jeg har da alltid trodd at vi skulle kjøpe nye ringer?? Men har nå hørt fra flere at man ikke skal det, man skal beholde den man har men kan gjerne pynte på den med en diamant eller to!!!!! Jeg som gleda meg til vi skulle få kjøpt oss nye ringer, hadde til og med tenkt at vi skulle bytte ringer under vielsen, men da ville jo det virket litt dumt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forlovelsesring er samme som skal være giftering. Dette er den norske tradisjonen. I mange andre land får kvinnen en diamantring som forlovelsesring, mens mannen ikke har ring. Så får man giftering når man gifter seg. Personlig følte jeg at jeg har nok av ringer fra før og ikke trengte enda flere, så 1 ring er godt nok for meg! Men man kan jo velge å sette inn en diamant eller noe til bryllupet. Du kan jo også kjøpe nye ringer, men du kan vel ikke akkurat gå med 2 gifteringer... Alternativt går det jo ann å smelte om de dere har og få lagd nye. Vi kommer til å bytte ringer selv om det er de samme som vi har hatt hele tiden - det er jo kun en symbolsk handling.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Dette er opp til hver enkelt det da. Dersom dere har lyst til å ha nye gifteringer så er ikke det noe problem. Har hørt mange som kjøper egne gifteringer.

Vi har vært forlovet i underkant av 1 år når vi gifter oss og vi kjøpte gifteringer med en gang, så her blir det ikke bytting.

Skrevet

Aner egentlig ikke enda vi! Har vært forlovet i 7år, 7mnd, 7 dager på bryllupsdagen den 07.07.07...

Blir kanskje så vi pynter litt på de vi allerede har. D hadde vært artig med nye, men så er d d der med den gode gamle som sitter som støpt.... :-)

Skrevet

vi har vært forlovet i 3,5 år og vi har vært forlovet i nesten 5 når vi gifter oss neste år, men vi skal ha nye ringer! Tenker kanskje å få smeltet om de vi har i hvitt gull, men så har vi litt lyst på platina ringer så vi får se, men nye ringer skal vi i hvert fall ha.

Skrevet

Naarr mannen min fridde, fikk jeg en forlovelses ring. Hadde ingenting, men naar vi gifta oss kjoepte vi gifteringer som vi brukte paa vielsen. Saa jeg har to ringer naa han har en

Skrevet

Sambo fridde i fjor, så da vi skulle velge ringer kjøpte vi de vi ville ha som gifteringer da. Ble liksom for dumt å "kaste bort" penger på nye ringer når det kun var for litt over et år.

Men det er da mange som bytter ringer når de gifter seg, trodde jeg. Det blir liksom opp til hver enkelt. Og så flytter de forlovelsesringen over på venstre hånd når de blir gift?

Skrevet

Vi har vært forlovet i nesten 3 år nå når vi gifter oss i mars. Vi har kjøpt nye ringer, men hadde egentlig ikke tenkt til det. Men det var ikke plass til mer gravering i de vi hadde, også kom vi over noen superfine på tilbud i Sverige så da fikk vi den ene ringen gratis... Sparte 3500,- så det måtte vi jo slå til på!

Skrevet

Vi har valgt bort forlovelse ringer, syntes ikke vi har råd til det akkurat nå siden vi har en baby på vei og masse ting som må kjøpes. Desutten skal vi gifte oss til sommern etter mindre en 6mnd forlovelse (har bodd sammen i 2 år da.) Så vi har bestemt at vi venter til brykkupet med ringer.

Skrevet

Dersom dere har lyst på nye ringer syns jeg da dere burde det ;)

Jeg kjenner noen som kjøpte giftering som passet sammen med forlovelsesringen og så bruker de to ringer, men det krever jo at ringene ikke er for store dersom de skal stå på samme finger :)

Jeg hadde ikke villet smeltet om forlovelsesringen. Det er jo også en viktig ring og et godt minne ;)

Skrevet

Vi kjøpte ikke nye ringer men graverte de vi hadde og så byttet vi under vielsen. Hadde jo likt å fått ny da hehe, siden min ring ikke ligner på en giftering med den digre opalen i:P Rosa e den og til og med....

Skrevet

haha opal eg liksom:P Mente safir;)

Skrevet

Her i huset er det kun jeg som har forlovelsesring og samboer har ingenting. Vi skal kjøpre nydelige gifteringer til begge to. de skal ikke være like, da jeg ikke liker den typiske gifteringen. Så jeg skal ha stor diamantring og samboer skal ha hvitt gull. Tror det er mer og mer vanlig med to sett ringer. Hos gullsmeden kaller de det nå "frier-ringer".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...