Skurvelurven Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Egentlig er det litt trist at man får navn "ødelagt" ved at man kjenner usympatiske personer som heter det. Men litt morsomt egentlig også. For når to mennesker skal velge navn til barnet sitt, så er det maaaange hensyn som skal taes. Jeg og kjæresten "ødelegger" for hverandres forslag med minner om personer som ikke akkurat sette navnet i positiv setting. Spørs om vi noen gang blir enige...
Vannmann35 Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 He, he - skjønner hva du mener. Tror særlig man merker dette når man kommer fra ulike steder i landet - et navn som er harry et sted er helt fint et annet sted. Dette ser man også litt når man titter på navnestatistikkene i ulike byer, er alltid litt ulike 10 på topp... Også har man jo ulike erfaringer - kommer f.eks. aldri til å kalle ungene mine Christer eller Monica... Negative erfaringer med folk med disse navnene gjennom hele oppveksten. Selv om jeg nå kjenner flere veldig sympatiske Monica'er - så sitter liksom minnene om disse personen friskt i fra da man var yngre. Rart med det!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 ja, kjenner til den, og det er kjempeleit. men sånn er det bare!! kan jo event. bruke det fordet, så blir navnet for til et fint navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå