Gå til innhold

Mange som graviditeten kom overrasket på??


Gjest

Anbefalte innlegg

Virker jo som de fleste her inne på bim planlegger graviditet... Men er det noen som helt overraskende har funnet ut at de har vært gravide? Og merket dere noe spesielt før testet positivt?? Hvordan fikk dere mistanke om at dere var gravid??

 

Bare litt moro å høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var jo såklart planlagt, har jo prøvd i 2 år...men må si det kom som en overaskelse. Hadde aldri trodd det skulle skje!!!

Jeg merket det for 3 dager siden. De ømme puppene...og så ble areola kjempestor, og mørk. Mannen merket det og, og det kan man ikke innbille seg nei...i tillegg har jeg oppført meg rart de siste dagene, glemmer ting og har en merkelig oppførsel :-) Så mannen han visste det før jeg visste det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Her fikk vi oss en stor overraskelse. Fødte ei datter i oktober i fjor, og i romjula hadde jeg vondt i eggstokkene (antar at det er det som blir kalt mensmurringer), og jeg måtte på du hele tida. Men det har seg slik at jeg har en blæresykdom, så jeg trodde det var bare blæra som var ekstra teit mot meg, for det stemte ikke overens med da jeg hadde siste blødning (som begynte tidligest 11. des...husker ikke helt, men jeg blødde i ca ei uke, derav 17. des). Jeg har altså fått symptomer i uke 2, og jeg har IKKE normal syklus på 4 uker, men lenger, så jeg tenkte jo at jeg ikke kunne være gravid. Det bare gikk ikke!

 

Men så 15. januar spydde jeg litt, og passa ikke i buksene mine, så da testa jeg, og den var jammen meg positiv. Og dette selv om jeg amma og vi brukte kondom!o.O Så her blir det ca. 11 måneder mellom barna. Førstemann var halvveis planlagt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nææææ si du det!! liksom overasket ja!! har fire fra før å skulle ikke ha flere. men var til lege pga mistanke om cyste på eggstokken (smerter) meen neida var gravid og det med prevansjon.. tok oss en uke å venne oss på tanken,men nå gleder vi oss da:)) 10+0 i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overraskelse..

 

Mistenkte pga av veldige PMS smerter i underlivet, og tanta kom aldri.. Trodde den skulelkomem 1 uke for tidlig..

 

Slik ting står nå må jeg ha blitt gravid under en menstruasjon jeg hadde 2 uka i februar.. Skjønner ingen ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble rett og slett tatt på senga, som det heter :-)

 

Hadde aldri i verden drømt om, tenkt på, forestilt oss eller planlagt at vi skulle ha barn nå... Aaaaaalt for tidlig, sa vi! Men vi hadde snakket om det da, og var enige om at OM det skulle skje, så måtte vi da evt ta det derfra....

 

Kjæresten min gikk og sa det i flere dager, "jeg er heeelt sikker på at du har blitt gravid!".... Egen og sta som jeg er nektet jeg å tro på det, ville jo ikke bli skuffa heller da....

 

Dagen før mens greide ikke jeg å vente lenger, jeg ville bare få avkreftet dette med graviditet.... For det var jo ikke aktuelt for oss enda likevel, og jeg hater å gå å gruble på sånne ting... Gjett om testen lyste positivt da!! Verdens største sjokk, spør du meg. Tok test nr 2 tre dager senere, (dette kan jo umulig stemme, tenkte jeg) men jo da, like positiv den å :-)

 

Det er vel sånn at det passer aldri helt, det finnes mange gruner til å vente.... Men nå er jeg glad. Gleder meg til å bli mamma igjen.

 

Mange vil vel kanskje anse vårt "uhell" som urettferdig... Jeg vet det er mange som prøver i mange år, uten at det går som man ønsker... Føler nesten en slags dårlig samvittighet jeg, selv om jeg vet at jeg ikke burde det... Kanskje bare et bevis på medmennesklighet? Vet ikke helt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i over 3 år, så på en måte er det jo planlagt. MEN vi kunne ikke få det til på egenhånd fikk vi vite, og skulle til med IVF, skulle til forsamtale om under 3 uker!!!!!

 

Testa positivt i går da, så det er veldig nytt, men er jo like gravid for det. Har ikke gått helt opp for oss enda, sitter bare å glisser og ser forvirra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å ramle i do!!

 

Kommer nok ikke under kategori "overasket og ikke planlagt", men veldig overrasket og sjokkert!

 

Jeg gjekk på primolutt for å få mensen og starte på 5.prøverørsrunde.

Har pleid å fått mensen etter 2 dager. Gjekk omtrent med bindet klart i handen og bare ventet utålmodig. Ville ringe inn slik at vi fikk datoer å forholde oss til. (Det føles mye bedre da)

 

Etter ei uke ringte jeg klinikken og klaget. Var så deppa. "Skulle ikke noe virke på den kroppen min"

Spl`en bad meg teste før videre tiltak ble gjort, vi vurderte om vi i det hele tatt gadd. Jeg var da ikke gravid jeg.....

 

Kommer aldri til å glemme det øyeblikket.

Testet mens mannen var på butikken. Var egentlig ganske trett. La den digitale cb`en fra meg på gulvet og styrte på med mitt.

Så at det ikke stod det vanlige "ikke gravid" bare at det bare var noe helt nederst. Ble irritert. Hvorfor måtte det bli feil på den nå. (For det første tar det en time før den tingen er klar for å brukes på nytt, så må en vente noen timer mellom hver tisse-prøve-runde)

 

Det svimlet for meg da jeg såg "GRAVID" lyse opp. Holdt på å falle i do. Fikk låst opp døra, og surret rundt på kjøkkenet. Med testen i handen!!

 

Når mannen kom løp jeg han i møte, gråtende og hoppende. Rev mobilen (stakkars elektriker) ut av handen hans og dro han inn på badet der han fikk se testen.

Han ble irritert, snakket jo med elektrikeren som jobbet på huset vårt jo! Hehe....

 

Dagen derpå ringte jeg tilbake til klinikken "Jeg er gravid, eller -øh- testen ble positiv. Jeg snakket med deg i går!"

Fra andre enden kom det "Nei, det kan jeg ikke huske. Kan jeg ikke få navn og fødselsdato så jeg finner journalen din" Hehe. Snakk om å være tussete.....

 

 

Jeg hadde ingen mistanke før testen ble positiv!

Men der er noe som er litt artig......

En ukes tid før testen ble pos. hev jeg meg over surkålen. Dagen derpå varmet jeg opp restene av bare den før middag. Bare måtte ha!

Da jeg sto over vasken og gaflet i meg -omtrent før den hadde rukket å bli skikkelig varm- tenkte jeg: skulle nesten tro jeg er gravid jo! Men la ikke mer i det! Selvfølgelig kunne jeg ikke være gravid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble gravid. Sa det til mannen min nå skjedde det noe=0). Tenkte ikke så mye mer over det men da mensen ikke kom tok jeg en test. Tulla er bare 8 måneder så det var ikke planlagt men veldig velkommen i familien=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg haddde ikke planlagt dette! Men hadde tenkt å begynne å prøve til høsten en gang. Jeg ble syk og var slapp med masse neseblod rett etter jul. følte meg ikke bra en god stund, og tok en test som var positiv dagen før jeg ble 30 år.. Så egentlig var det vel på tide. Jeg er fremdeles ganske "satt ut", synes dette er rare greier.. He he. Men nå gleder jeg meg mer og mer. Har vært heldig etter at jeg fant det ut, ingen kvalme i det hele tatt. Er nå 11 + 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda...Etter 8 års prøving så kan man jo si at dette kom som en overraskelse.Har ennå ikke skjønt det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble litt tatt på sengen. tok bare en test for moroskyld for å se, men hadde ikke så høye forhåpninger siden vi bare har prøvd i to mnd.

men gravid var jeg og lykken er stor i huset om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt planlagt hos oss heller. har to fra før og kunne vel tenkt oss å begynne å prøve på nr3 om et års tid... Men, vi brukte Pearly og pessar på de røde dagene. Og så her i midten av januar så steg plutselig temperaturen min flere dager tidligere enn normalt... Da tenkte jeg at "nå blir jeg gravid". Men tenkte allikevel at det sikkert ikke gikk slik. Så jeg ventet på mensen (som jo burde vært tidlig denne gangen), og ventet en uke før jeg kom på at jeg hadde en eggløsningstest liggende som jeg kunne bruke sånn for å se om jeg kanskje kunne være gravid. Fikk litt hetta da den var positiv og dro med meg ungene på apoteket for å kjøpe en skikkelig test. Eldstemann (3,5år) spurte og grov etter hva jeg hadde kjøpt for noe. Det vil jeg ikke fortelle deg, sa jeg og han slo seg faktisk til ro med det! Og testen var positiv den!

Litt utenom planen og midt oppi husutbygging og oppussing men det får så være! Gleder oss til snart å kunne fortelle det til familie og venner! Er 8 uker på vei nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...