Gå til innhold

Tidllig oppdaget hoftefeil..

Anbefalte innlegg

Snuppa mi har hofteleddsdysplasi sier rtg. legen, men legen som undersøkte henne første dagen på barsel sier at det har hun ikke.

Jeg fikk klistra på henne ei pute og en kopi i handa me litt info om

tilstanden, klapp på skuldra "go tur hjem!"

Å det er ikke registrert en gang i papirene til snuppa at hun ligger med

pute. HS og min fastlege lurte på hvorfor hun lå med puter!

Hater di putene så.. Hun blir svett og klam av dem! Og hun har det

tydelig ubehagelig..

Å ikke får jeg noe oppfølging...

Flere som har det problemet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8413616-tidllig-oppdaget-hoftefeil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at det er flere som har dette problemet. Ingen info, og lite hjelp!

Vi var blandt de heldige vi da! Skikkelig oppfølging med en ultralyd av hoftene hver mnd, og påfølgende time hos sykehusets fysio. Nå da dattera vår var 4,5mnd, fikk vi time til røngten, og hun var helt fin! Vi har nå vært 5 dager uten pure =)

Hvorfor ikke ringe sykehuset og spørre om ultralyd for å sjekke om pute-behandlingen virker! Jeg hadde blitt så sint, så sint!

God morgen!

Må bare få ut frustrasjon...Vi har kontaktet vårt sykehus ang ultralyd.. avd bare henviste til hverandre og det var ingen som kunne gjøre noe eller som i det hele tatt gadd å ta ansvar! samboeren min fikk snakket med ei på ortopedisk poliklinikk da, som sa hun skjønte vår frustrasjon og at vi ønsket å få tatt en ultralyd..hun sa at hun skulle ordne time og at vi skulle få time tilsendt i posten! jeg gikk spent til postkassen hver dag i en uke..gledet meg sånn til å få tatt en ul for er så ambivalent når det gjelder den puta.. Vi har ennå ikke fått time, og det er over 1 mnd siden...jwg forsøkte en ringerunde dit for et par uker siden, og ble også denne gangen bare satt over til andre avd - snakket vel med 4 ulike avdelinger, og måtte forklare situasjonen på nytt for hver gang jeg ble satt over..!

vi har gitt opp sykehuset, det er rett og slett helt håpløst! og jeg som skal søke meg over til sykehuset selv ( er sykepleier) etter permisjon.. Skal faktisk søke om jobb på barsel;) mulig vi har fåttå dårlig oppfølging pga kommunenes ENESTE barneortoped er sykemeldt...han hadde nok ordnet ny UL før vi reiste hjem vil jeg tro...men det skal jo ikke avhenge av om han er frisk eller ikke!!!

Vi har også lagt frem saken 2 ganger for helsestasjonslegen, men han vil heller ikke henvise oss pga det har ikke noe for seg sier han..vi må uansett ha den puta ut tida på 4,5 mnd --BULLSHIT!!! Niva og flere forteller jo at deres barn som hadde hd ble putebehandlet i 3 mnd..og da trenger ikke en umoden hofte å bli behandlet i 4,5 mnd...sier seg selv! sannheten er den at jeg har sliti veldig med mine følelser og tanker ang denne puta..ikke misforstå, til tross for dette har tiden med Hannah vært den fineste i livet mitt, men føler at den dårlige oppfølgingen og frustrasjonen det har skapt, har ødelagt litt....så slitsomt å måtte bruke energi på sånt...

hvor i buskerud er du fra forresten, Vinterkyss #har gutt&jente#?

klem fra hannah og

Dere er jo heldig som i allefall har barneortoped, det har ikke vi. Å sykehuset her mener at 4 mnd er 5 mnd. Men snuppa mi har bare ei umoden hoft, ikke noe alvorlig hoftefeil.

Har nå kranglet meg til en henvisning til Bodø Sykehus, hvor de har barnelege og ordentlig oppfølging! Håper jeg kommer inn fort!!

Annonse

Nei, jeg har brukt Blefjell, Kongsberg! Har bare lovord om dem altså! Blitt så godt tatt vare på (etter at vi slapp ut av barsel med puta på)

Der har de også ultralyd av hoftene til ALLE nyfødte som rutine uansett! Knallbra!

okey! broren min jobber som spl der, så da skal jeg be han høre der! vi har jo fritt sykehusvalg så;) vi fikk ul da hun var nyfødt, men det var kun pga de hørte et lite knepp på 2 dagers kontroll, det er altså ingen rutine av alle nyfødte.. men dagen vi skulle hjem var hoftene helt fine da, så hadde stabilisert seg..ul viste kun litt umodent..

Man da skal jeg ta å høre med brodern, han er Hannahs gudfar - så han får se å rydde opp her, hehe;)

Vet ikke om man trenger henvisning... For oss gikk det jo automatikk i dette i og med at vi fødte der!

Men hva med å ringe fysikalsk avdeling føst å høre! Eller så kan du jo bare ringe røngten å bestille en time... Så ser du jo hva som skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...