Gå til innhold

Klageinnlegg, har det ikke så bra for tida...(langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vel egentlig forberedt meg på at det kom til å bli tøft å få barn, men det er så vanskelig når en står midt oppe i det.

 

Det som har utløst det hele nå, er at mannen min har blitt degradert i jobben sin. Jeg har så lett for å ta sånt innpå meg, og har blitt innmari skuffa. Mest fordi jeg føler at han selv nesten er fortjent til det, han har ikke gjort oppgaven sin godt nok, kommet for seint på jobb, osv. Av og til er han fryktelig barnslig, selv om han er godt oppe i 30-åra. Han er i tillegg lei jobben, og alt i alt går dette fryktelig utover meg. Jeg er redd; har han tenkt å si opp uten å involvere meg? Hva skjer videre da? Han har ingen ordentlig utdannelse og ingenting å falle tilbake på. Vi er veldig forskjellige sånn, jeg har ganske høy arbeidsmoral og en jobb jeg gleder meg å komme tilbake til.

 

Han er snill mot jenta vår, men rygger unna når problemene oppstår. Jeg tar henne alltid når hun er lei seg, nattevåk osv. Og jeg må mase for å få han til å gjøre ting i huset. Det er så fryktelig slitsomt.

 

Han skjønner helelr ikke at jeg blir sliten av å ta vare på jenta og gjøre det aller meste i huset, og det går også utover meg.

 

Jeg er så sliten av dette, helt psykisk nedkjørt. Elsker han jo, men vet ikke hvor lenge jeg kommer til å klare å takle denne barnslige holdningen hans.

 

Noen som har erfaring med samlivskurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff.. det hørtes slitsomt ut og mannen din virker ganske barnslig og ansvarsløs syns jeg!!

har dere prater sammen om dette? vil han ikke høre på deg? man er jo to om å få barn så dere bør jo dele på ansvaret..

 

har desverre like råd til deg. har ingen erfaring med samlivskurs.. men tror det vil være lønsomt å prøve det.. kanskje det kan bli en endring på ting!! hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok krevd av mannen min at vi skulle gått på samlivskurs!!! lykke til iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min har det heller ikke helt topp etter at vi fikk barn. Kranglet sammen om enkelte ting før vi fikk barn, men etter at vi fikk barn er vi litt mer slitne og kranger om det samme, men bare enda litt mer. Har ringt familievernkontoret, fått time der. Det skal finnes i alle kommuner. Der går det ann å gå for å få gratis time®. Det eneste dumme er at det er litt ventetid (sikkert varierende tter hvor du bor).

 

Ellers har jeg ikke erfaring med samlivskurs personlig, men har hørt andre som har gått og har vært strålende fornøyd. Modum bad arrangerer i hvert fall gode kurs. Helsestasjonene (mange av dem) arrangerer Godt Samliv kurs, gratis til førstegangsforeldre. Det er sikkert greit det, men kanskje litt overfladisk dersom man har problemer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sliter nok selv også, men det bør ikke gå utover deg. Det virker som om dere har vanskelig for å prate sammen, og hadde kanskje vært lurt å få en tredjepart til å kommentere dette.

 

Jeg angrer litt på at jeg ikke tok tak i de problemene vi hadde før graviditet og fødsel, jeg var vel litt naiv elller lukket øynene og trodde at det skulle ordne seg. Men sånt går ikke over av seg selv. Det må repareres.

 

Stor trøsteklem!

 

I tilfelle min kjære er inne på disse sidene her signerer jeg som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du ikke har det helt bra. For det første er det slitsomt for mor dette å få barn, både hormonelt, fysisk og psykisk. Sliter også på far å det å få barn. Og så blir begge mer slitne enn det de var før de fikk barn, barnet gjør også at det ikke er like lett å hente seg inn igjen når man er sliten. I tillegg til alt det man hadde å krangle over før man fikk barn, så har man fått enda en ting til å krangle om. Jeg og mannen min har det bra sammen vi, men kan ikke si annet enn at vi har vel kranglet litt mer etter at gutten kom.

 

Har ikke prøvd noe kurs selv, bydelen her jeg bor arrangerer ikke det kurset som helsestasjonene har. Men jeg kunne godt tenkte meg å ha gått det kurset selv, for å kunne bli enda flinkere til å kommunisere. Spurte her inne og da fikk jeg da bare positive tilbakemeldinger på kurset. Om ikke helsestasjonen arrangerer kurs så kan man få kurs gjennom en annen bydel visstnok.

 

Dere kunne ikke eventuelt fått barnevakt en helg, slik at dere kunne fått en helg til å reise bort sammen og få snakket skikkelig ut. Vet mannen din at du ikke er helt fornøyd? Har han lyst og vilje til å bli med det på kurs/parterapi? Han er vel dessverre nødt til å ha lyst til å bli med for at det skal bli noe utbytte av det.

 

Håper det ordner seg med dere! Lykke til i massevis! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...