Gå til innhold

Ang tutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 11 dager som gaper i ett sett og vil ha pupp (tror jeg hver gang:), men når jeg legger henne til tar hun et par sug så ligger hun bare der og koser.. Vi var inne i en fin rytme med 3 timer mellom ammingen men nå blir det bare rot for hun gaper jo hele tiden uansett.. Er det mulig at hun bare har et enormt suttebehov iom at hun ikke spiser når hun da legges til? Når begynte dere med tutt? Jeg har ikke gitt henne det enda pga alle sier man bør vente lengst mulig i forhold til at ammingen skal bli velykket.. Hun har jo god sugeteknikk nå er bare det at hun tuller seg slik hele tiden... Noen med erfaring fra slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun prøver ikke å øke da>???

om smokk kan du lese mer på ammehjelpen.no

Skrevet

Vår lille b ville også suge hele tiden uten å være sulten. Han hadde riktig teknikk og ammingen fungerte fint, så vi begynte når han var 9 dager. Det var herlig!! Du må sef. være obs. på økedøgn, men min (svært begrensede) erfaring tilsier at man merker om barnet er sultent eller bare har behov for å sutte på noe. Lille b bruker smokken kun på dagtid innimellom, er glad for å slippe å stå opp å gi ham smokken om natten.

Lykke til!:)

Skrevet

Og en ting til... ang. de tre timene mellom ammingen: (Jeg viser til min begrensede erfaring igjen) Det er svært varierende med spedbarn hvor ofte de er sultne.. var også litt opptatt av de tre timene i begynnelsen, men etterhvert glemmer man å se på klokken og ser heller etter hva babyen "sier".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...