xxx2 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 hei...har akkurat funnet ut at jeg er gravid,noe som ikke var planlagt...har to fra før og en til er egentlig uaktuelt.hva gjør jeg nå...? må jeg til min lege og hun kontakte sykehuset?kan man bare få en pille å være hjemme eller må man på sykehuset? hvor fort kan jeg få fjernet?
Lotta med novembergutt Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Hei, Det vanligste er å kontakte fastlegen for så å få han/henne til å bestille time på sykehuset for deg. Du kan også ringe direkte til sykehuset og bestille time der. Da får du først time til en før-undersøkelse, hvor de finner ut nøyaktig hvor langt du er på vei, også får du brev med innkallelse i posten noen dager etterpå. Du kan ikke få en pille hjemme. Regner med at det er medisinsk abort du tenker på, og dette må foregå på sykehus. Da møter du først opp på sykehuset hvor du får en pille som stanser graviditeten, også kommer du tilbake 2 dager sendere, og blir innlagt for dagen. Da vil du få vaginale stikkpiller som fremkaller rier slik at graviditeten støtes ut. Dette kan ta alt fra 4-10 timer så vidt jeg vet. Men du må være på sykehuset i minst 4 timer. Hvor fort du får tatt abort avhenger av hvor fort du kontakter lege/sykehus, hvor langt du er kommet, og ventetid på sykehuset Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå